Senaste nytt

Kort för poäng hos spelbolag?

hittan

Medlem
Det har alltid funkat för mig förutom hos Leo Vegas, likaså för min fru.
Här ska man med andra ord inte lyssna på kundtjänst för de svaren du fått stämmer inte.

På Bet 365 kan man inte ens göra ett uttag till sitt kort. Där är det enbart bankkonto som gäller.

Jag har själv provat och de fungerar inte ;)
Men jag, kundtjänst och spelbolagens info sida har nog fel.

Ser att du fått igenom uttag till Trustly från kreditkort men det är något man inte skall räkna med även om undantag sker.

Edit: Kolla inlägg 39 och bilden från Unibet. Det står i deras info sida att uttag skall ske med insättningsmetod.
 

Johan_S

Medlem
På bet365 går det utmärkt att använda paypal dit kortet är knutet och sedan använda paypal igen för att ta ut pengarna igen till sitt bankkonto.
 

palmen

Moderator
Edit: Kolla inlägg 39 och bilden från Unibet. Det står i deras info sida att uttag skall ske med insättningsmetod.
Vad som står på en hemsida och hur det faktiskt fungerar behöver inte vara samma sak. Titta bara på SAS hemsida, lysande exempel på det :)
Tar man Svenska Spel som exempel så sätter jag in med kort och kan plocka ut till mitt bankkonto. Spelar inte på andra sidor längre så kan inte svara för hur det fungerar där i praktiken.
 

Impendill

Medlem
Vad som står på en hemsida och hur det faktiskt fungerar behöver inte vara samma sak. Titta bara på SAS hemsida, lysande exempel på det :)
Tar man Svenska Spel som exempel så sätter jag in med kort och kan plocka ut till mitt bankkonto. Spelar inte på andra sidor längre så kan inte svara för hur det fungerar där i praktiken.

Precis vad jag försökt att påvisa.
 

gdaily

Medlem
Kan det inte vara det här som "spökar":

Spelbolagen kan väldigt sällan sätta tillbaks till Mastercard, så då går det utmärkt att ta ut med Trustly i stället
Spelbolagen kan lätt sätta tillbaks till Visa, så då kommer dom nobba andra uttag.

Det är i alla fall min erfarenhet.
 

gdaily

Medlem
Vad som står på en hemsida och hur det faktiskt fungerar behöver inte vara samma sak. Titta bara på SAS hemsida, lysande exempel på det :)
Tar man Svenska Spel som exempel så sätter jag in med kort och kan plocka ut till mitt bankkonto. Spelar inte på andra sidor längre så kan inte svara för hur det fungerar där i praktiken.
Svenska Spel kan vi hålla utanför diskussionen, för de omfattas inte av maltesiska lagar, och de verkar skita i EUs penningtvättsdirektiv, varande "det enda säkra alternativet", hög svansföring osv.
 
För mig blev mitt Sas mastercard spärrat för insättningar hos utländska spelbolag, gäller det fört er andra också?
Inte spärrat för mig, kontaktade de dig och vilken var deras motivering? Vilken storleksordning på summor talar vi om? Vill minnas att jag läst i avtalet max 10000 kr/mån som kan härledas till spel...
 
Toppen