Senaste nytt

Kort för mig och sambo

Marric

Medlem
Har kollat runt en del men tänkte använda BCs kombinerade erfarenhet för lite råd. Eftersom kortet vi använder nu blivit sämre hade jag tänkt skaffa ett bättre kreditkort som jag och min sambo kan använda för våra inköp. Så behöver förslag på kort (och gärna varför).

Är EBG (fått det som gåva) men flyger inte jättemycket (max 2 ToR utanför Sverige/år) och jagar inte EB-poäng särskilt aktivt.

Total spend blir max 120k/år.

Måsten för kortet:
-Visa/MC (vill inte behöva växla mellan kort beroende på affär)
-bonusintjäning (antigen poäng eller Cashback)
-att man kan ha extrakort
-reseförsäkring

Nice to have:
-låg årsavgift (pga inte så hög spend)
-betala via autogiro

Hade gärna kört Preem eller Norwegian men de har inget extrakort. Och med nya reglerna för SAS MC skulle det bli 490/år vilket känns svårt att motivera.

Preem har extrakort. Jag och min fru har Preem med extrakort i alla fall.
Aha, det hade ju varit toppen! När jag pratade med dem (visserligen på T-Centralen) så sa de att vi behövde ha varsitt kort. Hittar heller inte något på deras hemsida. Hur ansökte ni om extrakortet?

Aha, det hade ju varit toppen! När jag pratade med dem (visserligen på T-Centralen) så sa de att vi behövde ha varsitt kort. Hittar heller inte något på deras hemsida. Hur ansökte ni om extrakortet?
Jag har för mig jag fyllde i henne som medsökande.

Säljarna får provision på varje ansökan. Söker ni om varsitt kort så blir det två ansökningar och klirr i kassan för de som säljer. Prata direkt med Preem istället! :)

Du har satt reseförsäkring som ett måste. Preems reseförsäkring är en sk kompletterande reseförsäkring, Den täcker inte t ex inte sjukvård, olycksfall och hemtransport. Det är lite pengar vid försening eller försenat bagage, och ett avbeställningskydd men många villkor.

Toppen