Jannes
Medlem
Kul att testa absolut, men nyttan är väl avtagande.Tycker det är roligt att testa olika bolag, och tycker det är bra med en allians med många medlemmar.
Vad gäller många medlemmar, så är väl nyttan större i att ha stora nätverk på färre medlemmar, då det minimerar strul kring olikheter på poängintjäning/bonusresor/interline... Lättare att harmonisera, och stabilare när man vill utnyttja sina statusförmåner på partner.
Detta är då sagt med antagandet att Korean gör detta för att effektivisera överlapp och expandera med mer kapacitet, inte att de kommer kannibalisera flottor och kapa... så är det ju surt.