Senaste nytt

Korean Air köper Asiana Airlines

hco

Medlem
Håller med. Finns ju (numer) inget dåligt med det för oss EB-medlemmar om skyteams stärks. Asian var riktigt bra tycker jag,hög servicenivå o god mat. Men det kanske det blir i Korean Air oxå.
Enig. Asiana och Korean Air ligger i toppen för flygplansmat (för mig).

Hoppas Korean tittar hit även för passagerartrafik. Dom flyger som sagt ovan redan Cargo (returen fullastad med norsk lax).
 

intuition

Medlem
Kul, har aldrig flugit Korean Air så det blir en ny upplevelse och förhoppningsvis positiv..
Min första first någonsin var en Korean Air A380 kortdistans ICN-HKG. På en första upplevelse är det ju svårt att inte vara positiv, men jag tycker nog det står sig väl. Trevlig porslin, maten bra även om det är svårt att dra slutsatser från en kortdistans. 2 Champagner, båda bra. Ätpinnar i silver var coolt, det var kvalitetsvibbar på det. Bara 2 i kabinen den gången och jag fick en dedikerad flygvärdinna som stod on-call några meter bakom mitt säte och agerade proaktivt (behövde aldrig vänta eller använda callbutton(
KE är kanske lite stelare än andra, så det lär inte bli några översvallande diskussioner.
 

fcx

Medlem
Intressant och se om ett större Korean Air är sugen på att flyga till Skandinavien när SAS är med i Skyteam.
CPH-ICN är nog en lågoddsare att se inom 12-24 månader. Vilket bolag som flyger den är mer av en öppen fråga, men tyvärr är det ju en rutt som blir typ 40% längre om man inte får flyga över Ryssland.
 

Flyer722

Medlem
CPH-ICN är nog en lågoddsare att se inom 12-24 månader. Vilket bolag som flyger den är mer av en öppen fråga, men tyvärr är det ju en rutt som blir typ 40% längre om man inte får flyga över Ryssland.
Samma med Tokyo men ANA valde att öppna till Stockholm.
 
Toppen