Senaste nytt

Koppling AMEX-SAS Eurobonus

Hej!

Någon av er andra som upplevt ett problem med kopplingen mellan AMEX och Eurobonus?

Jag har en massa poäng som ligger hos Amex och väntar på att föras över till Eurobonus, dock går det inte för att kopplingen mellan mitt Amex och Eurobonus ständigt blir nekad av SAS enligt Amex och båda parter skyller på varandra hur det ska lösas.

Tänkte jag kollar med er om någon annan känner igen problemet och har tips på hur det går att lösa. Lite segt att ha poängen låsta hos Amex.

Iom att du betalar till AMEX för deras tjänst så hade jag skrivit ett kort och koncist mail dit där jag i korthet beskrivit problemet och sedan bett de att lösa det. Skriv att du önskar det löst snarast och att det faktiskt inte ligger på dig att synka deras system.
Innan har mailadressen till AMEX högsta höns i Sverige snurrat runt här på forumet, någon här har säkert den så du kan CCa den adressen i mailet, borde sätta lite fart på processen.

Innan har mailadressen till AMEX högsta höns i Sverige snurrat runt här på forumet, någon här har säkert den så du kan CCa den adressen i mailet, borde sätta lite fart på processen.

Att CCa "Amex högsta höns i Sverige" för ett sådant ärende är verkligen ett DYKWIA-beteende.

Vettigare är att göra såhär:
1. Bekräfta dina medlemsuppgifter hos SAS. Både namn och eurobonusnummer.
2. Bekräfta dina medlemsuppgifter hos Amex.
3. Är namnen exakt likadana i systemen?
4. Är Eurobonusnumret exakt likadant i systemet?

Om ja, på punkt 3 + 4. Jaga på Amex och meddela att detta är korrekta uppgifter och att de måste lösa det.
Om nej, be om att få korrigera, eller gör dem uppmärksamma på detta. Försöka sedan fixa.

Att CCa "Amex högsta höns i Sverige" för ett sådant ärende är verkligen ett DYKWIA-beteende.

Inte om personen i fråga har gått ut med sin mailadress i sociala medier och ber om synpunkter. Att se hur kundtjänsten bollar runt ens kunder kan vara rätt informativt då få människor blir speciellt nöjda med sån "kundservice".

Har snarare problem med vouchers. Jag har en 2-4-1 awardresa bokad med årets vouchern som går ut 2023, det var den enda som fanns tillgänglig på SAS när jag gjorde bokningen fast jag även har en voucher från 2021 kvar. Den syns dock inte i SAS system, har pratat med SAS och AMEX i olika vändor men SAS kan inget göra. AMEX har re-issued vochern flera gånger men verkar inte hjälpa.

Saken är att resan är om 2v och jag vill ju använda 2021-vouchern för detta istället för den som går ut 2023. Någon med tips hur man kan göra för just denna koppling SAS/Amex?

Toppen