F
Fredrik
Guest
Gäller det också outnyttjad kredit? Jag var inne på den frågan i början av tråden om det verkligen är bra för mig att ha outnyttjad kredit även om jag betalar allt.
rickardjacobson skrev:Något annat att tänka på för den som väljer ett kort knutet till EB kan vara hur kortet påverkar ditt personliga kreditbetyg. Mastercard räknas nämligen som en blanco kredit och storleken på krediten du har kan därmed sänka ditt kreditbetyg. Diners och Amex har kortare kredittid och inga möjlighet till delbetalning och ses därför inte som ett blanco lån.Klicka för att utvidga...
Fredrik skrev:Gäller det också outnyttjad kredit? Jag var inne på den frågan i början av tråden om det verkligen är bra för mig att ha outnyttjad kredit även om jag betalar allt.Klicka för att utvidga...
jth skrev:Jag rekommenderar alla som vill "ha koll" att ta ett UC-utdrag på sig själva. Det är gratis en gång per år och man måste fylla i en blankett som finns påhttps://www.uc.se/source.php/1041518/UC Registerutdrag.pdfoch skicka in.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Hur är det föresten i Sverige, har vi kreditkort eller är det betalkort? I USA skiljer man på dessa två. Kreditkort tar ränta från tidpunkten för inköpet tills dess att man betalar sin faktura medans betalkort inte tar någon ränta, så länge man betalar hela fakturan. Enligt detta sätt att se det, så har vi väl nästan enbart betalkort i Sverige...Klicka för att utvidga...
Ok, känner mig lite dum här, men kan man betala sina räkningar med visa?henrik l skrev:Jag har noterat att BA-Visa verkar dra ränta när man använder kortet för att betala räkningar via giro.Klicka för att utvidga...
Bonden skrev:Ok, känner mig lite dum här, men kan man betala sina räkningar med visa?Klicka för att utvidga...
Ja, men den fungerar som Cash Advance=ränta från första dagen.Bonden skrev:Ok, känner mig lite dum här, men kan man betala sina räkningar med visa?Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Ja, men den fungerar som Cash Advance=ränta från första dagen.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Om du inte med jämna mellanrum får hem UC-rapporter pga nya kreditansökningar, så ser det antagligen inte så illa ut...Klicka för att utvidga...
Jag har inte fått några poäng och betalade första fakturan förra månadsskiftet.Ni som tecknat er för Diners med 6 000 poäng teckningsbonus, hur lång tid tog det för de där 6000 att komma in på kontot efter första betald faktura med mer än 3 köp på?Klicka för att utvidga...
Mailade du SAS eller Diners?Kristofer skrev:Efter fyra månader mailade jag och påminde dem, då fick jag poängen.Klicka för att utvidga...
Välkomstpoängen registreras 3 månader efter du blivit medlem.Poängöverföringarna till SAS görs den 7,de varje månad.Klicka för att utvidga...