Senaste nytt

Kontakta hotels.com?

Alex H

Medlem
Är det någon här som har mejladress till hotels.com? Jag hittar inte det och försökt ringa dem i några dagar men kommer aldrig fram till kundtjänsten. Inte kontaktat dem i några år, då kom man alltid fram och fick hjälp väldigt snabbt. Har hotels.com blivit så dåliga på sistone?

Testade att ringa 0850252025 valde engelska och kom fram till steget jag skulle ange ett booking nummer. Har du testat det numret? Vad händer när du anger numret?
Om du valde svenska stor risk att ingen svensktalande jobbade över påskhelgen.

Har haft kontakt med dom via telefon ngn gång i år utan problem. För ngr veckor sen behövde jag prata med dom utan att lyckas komma fram. Ringde många gånger under flera dagar.

Testade att ringa 0850252025 valde engelska och kom fram till steget jag skulle ange ett booking nummer. Har du testat det numret? Vad händer när du anger numret?
Om du valde svenska stor risk att ingen svensktalande jobbade över påskhelgen.
Testade det numret. Ville bara ställa några frågor och det gick inte att komma vidare utan bokningsnr.

Jag håller med. Jättesvårt att få kontakt med Hotels.com utan bokningsnr. Deras automatiska ärendeval i telefon är helt dysfunktionella. Inloggningen fungerade inte (internal error) och hade inga aktuella bokningar på grund av detta. Robot chat finns men funkar dåligt. Till slut kunde jag chatta med en människa. Skapade ett nytt konto och fick prata med supporten i UK för att flytta Rewards till det nya kontot.

Fick kontakt med mänsklig support i chatten blev utslängd två ggr när jag inte svarade inom en minut. Kanske bättre att ställa frågan här:

Jag bokade två nätter i helgen för 5800 kr, 2900 kr/natt, men i Rewards så står det 2200 kr/natt. Är det för att skatterna inte räknas?

Du har nog rätt i det. Från Terms and Conditions för Hotels.com rewards. Har själv inte kontrollerat så noga måste erkännas.

The maximum value of your Reward Night is based on the value of the 10 Stamps you collected as long as they have not expired. This value is equal to the average daily rate, excluding taxes and fees, of the Stamps you previously collected. If you collected a Stamp at a Hotels.com Member Price (defined above), this price rather than the regular price will be used for the purposes of the calculation. You must pay for taxes, fees, meals and any other costs associated with your Reward Night. 
Länk:

Toppen