Senaste nytt

Kontakta American Express kundservice

Av den anledningen tar de flesta bort denna möjlighet och låter chatbot eller telefoni ta över som är betydligt billigare.
Ja det tror f-n att en chatbot är billigare. Jag har dock aldrig fått någon som helst användbar hjälp av en sådan! Har du eller någon annan det?

När det gäller telefoni är min bild tvärtemot din att de flesta företag verkar styra bort från den kommunikationskanalen. Telefoni är för övrigt mitt normala val i de flesta fall på grund av att det ofta är effektivast och löser problemet snabbt. Problemet i mitt aktuella fall var att jag ville visa ett flertal bilder för att tydliggöra frågeställningen och förenkla felsökningen. Det är rätt svårt över telefon...

Ja det tror f-n att en chatbot är billigare. Jag har dock aldrig fått någon som helst användbar hjälp av en sådan! Har du eller någon annan det?

När det gäller telefoni är min bild tvärtemot din att de flesta företag verkar styra bort från den kommunikationskanalen. Telefoni är för övrigt mitt normala val i de flesta fall på grund av att det ofta är effektivast och löser problemet snabbt. Problemet i mitt aktuella fall var att jag ville visa ett flertal bilder för att tydliggöra frågeställningen och förenkla felsökningen. Det är rätt svårt över telefon...
Jadå, den på Lufthansa har varit riktigt hjälpsam och sen skickat vidare till agent när den inte kunde lösa problemet.
Även den på amex har fungerat bra för mig samt flera andra ställen som kunnat hänvisa till en kumskapsartilel med svar på exakt det jag frågade efter.

Men självklart, är det dåligt uppsatt så skapar de mer frustration än nytta.

Alla seriösa företag gör allt i sin makt för att komma ifrån hantering av ärenden via mail. Email is a sign of a broken process.
Problemet är att de allra flesta byter ut den mot något som är sämre för användaren.

Att t.ex. tvinga användaren att använda en mobilapp är på nivån att det kan kallas användarfientligt, inte bara användar-ovänligt.

Det är extremt dyrt med den sortens kundtjänst, då det öppnar pandora ask och folk kan skicka in vad som helst. Av den anledningen tar de flesta bort denna möjlighet och låter chatbot eller telefoni ta över som är betydligt billigare. Det är good enough i 99 fall av 100, just i ditt fall sådan råkar du vara det 100e fallet.
Chatbot i sig är normalt totalt värdelöst för användare som vet vad de gör, men de hjälper mycket för användare som inte sjäva klarar av att använda google för att hitta saker. Vi som är "avancerade användare" av de här tjänsterna ser det oftast som en klar försämring, eftersom de snarast är good enough i kanske 2 fall av 100. Nybörjare ser det som ungefär lika bra som tidi8gare, och företaget tjänar på det genom att bli av med ärenden snabbare.

Det finns dock inget som säger att en chattbot måste implementeras bara som en mobilapp, och måste göra det omöjligt att "komma vidare" till en handläggare på ett smidigt sätt. Men tyvärr ser de flesta implementationerna, och uppenbarligen även Amex sådan, ut så.

Det finns dock inget som säger att en chattbot måste implementeras bara som en mobilapp, och måste göra det omöjligt att "komma vidare" till en handläggare på ett smidigt sätt. Men tyvärr ser de flesta implementationerna, och uppenbarligen även Amex sådan, ut så.
Att tvingas in i en app är absolut inte bra, även om det går att lösa på dator också. Självklart borde det finnas chatbot i inloggat läge på amex hemsidan också, och då nåbart från en vanlig dator.

Jadå, den på Lufthansa har varit riktigt hjälpsam och sen skickat vidare till agent när den inte kunde lösa problemet.
Inte min erfarenhet. De enda gånger den överhuvudtaget varit användbar är vid ombokningar, och då har den oftast bara svarat "finns inge alternativ". Men de enstaka gånger när det funnit alternativ så har den fungerat.

Men äevn chatbotten kanske prioriterar Senator )

Även den på amex har fungerat bra för mig samt flera andra ställen som kunnat hänvisa till en kumskapsartilel med svar på exakt det jag frågade efter.
Precis det som man inte behöver chatta med någon för att göra, utan bara kan hitta på webbsidan helt enkelt.

Så ja, om målet är att sersätta söktjänsten med ett krångligare sätt via chatt, så funkar den bra. Men det är ju inte sådant åtminstone jag kontaktar kundtjänst om...

När det gäller telefoni är min bild tvärtemot din att de flesta företag verkar styra bort från den kommunikationskanalen.
Helt kalrt. Om företaget tycker e-postbaserad kundtjänst är dyrt, så är det ingenting mot vad det kostar med telefoni. De flesta som har telefonikundtjänst har det bara för att de måste, inte för att det är priseffektivt.

Hej!

Tidigare har jag några gånger behövt kontakta American Express kundservice via email. Det har alltid fungerat utmärkt, men när jag idag hade knåpat ihop ett email med ett flertal screen shots från både mobilapp och webbsida fick jag bara ett automatiskt svarsmeddelande att de inte längre tog emot email på denna adress, utan de hänvisade till chat eller telefon.

När jag letade efter chatmöjlighet kom jag till slut fram till att det inte var möjligt att chatta via dator med ett riktigt tangentbord utan de hänvisade till appen och det odugliga tangentbord som en telefon erbjuder.

Har jag missat något eller är det så illa så att om man vill kommunicera med dem skriftligt med hjälp av ett riktigt tangentbord är man hänvisad till fysiska brev på papper?

Sen vet jag naturligtvis att man kan ringa och det passar ofta bra, men inte alltid. Dessutom har jag den senaste tiden alltid hamnat hos en engelskspråkig person, vilket är OK för mig men antagligen rätt avskräckande för en del.
Jag har tyvärr upptäckt samma sak. Jag har inte fått mina 60 000 Eurobonuspoäng trots att kundtjänsten kollade inför sista utbetalningsdatumet som var 31/8. Att sitta och knappa på telefonen är helt värdelöst, särskilt när man behöver förklara ärendet lite mer i detalj och kommunicera lite nyanser. Riktigt dåligt.

Inte säkert det fungerar med Amex men med svåra, viktiga case kan det vara värt ett försök att kontakta de via sociala medier Facebook, X och Instagram.

Finns flera företag som tar emot PM I de kanaler. Du kan skriva på datorn och bäst av allt är att det är oftast exakt samma personal som skriver svar i deras öppna kanaler som vem som helst i världen kan läsa, eftersom det är oftast en tredjeparts verktyg som används för att svara och de integrerar PM med publika inlägg och kommentarer.

MAO oftast det vassaste personalen med flest behörigheter efterdom de vill inte ha en rookie utan incitament skrivande svar som förevigas och sprids vidare på internet med en enkel länk eller skärmbild.

Vissa företag har till och med 24-7-365(6) support i dessa kanaler för att stoppa ett riktigt problem innan den blir viral.

Att t.ex. tvinga användaren att använda en mobilapp är på nivån att det kan kallas användarfientligt, inte bara användar-ovänligt.
Att sitta och knappa på telefonen är helt värdelöst, särskilt när man behöver förklara ärendet lite mer i detalj och kommunicera lite nyanser. Riktigt dåligt.
Kan inte de som tycker som jag, @mha321 och @OliT tydligt framföra det till Amex? Nu är jag inte så naiv så jag tror att de gör helt om bara för att några klagar. Dock är jag ganska säker på att det inte blir någon förändring till det bättre om de inte blir medvetna om hur missnöjda en del är.

Inte säkert det fungerar med Amex men med svåra, viktiga case kan det vara värt ett försök att kontakta de via sociala medier Facebook, X och Instagram.

Finns flera företag som tar emot PM I de kanaler. Du kan skriva på datorn och bäst av allt är att det är oftast exakt samma personal som skriver svar i deras öppna kanaler som vem som helst i världen kan läsa, eftersom det är oftast en tredjeparts verktyg som används för att svara och de integrerar PM med publika inlägg och kommentarer.

MAO oftast det vassaste personalen med flest behörigheter efterdom de vill inte ha en rookie utan incitament skrivande svar som förevigas och sprids vidare på internet med en enkel länk eller skärmbild.

Vissa företag har till och med 24-7-365(6) support i dessa kanaler för att stoppa ett riktigt problem innan den blir viral.
Vilket i sig också är rätt sjukt. Man ersätter e-post, som i princip alla har enkel tillgång till, med att då istället implicit tvinga in sina kunder på en tredjepartstjänst vars affärsmodell är att spåra användare och sälja information om det. Extra illa om ett bolag som amex skulle göra det - illa log att flygbolagen för det. Rätt många sådana kundtjänsten balanserar garanterat på gränsen vad gäller tex gdpr.

Däremot håller jag helt med om att det fungerar för mig som kund idag. Men det är usel service.

Om man nu absolut inte vill använda standardiserad e-post är det varken svårt eller dyrt att ha ett litet ärende system på sin webbsida. Man har ju (om man tex är amex eller sas eller united eller vem som) redan kunder som har inloggningar så varför inte använda det. Både billigare och enklare än att bygga en chatbot..

Toppen