Senaste nytt

Konfunderad/ängslig angående uppgradering Arlanda- Chicago torsdag

ulagun

Medlem
Fick mejl om accept på upgrade ARN-ORD nu på torsdag från Go till Premium (18.180 poäng)
Som jag gjort vid tidigare upgrades gick jag in på mina bokningar för att seata mig samt hustrun..
till min förvåning så var samtliga säten gråmarkerade = upptagna. Gick alltså inte att seata oss. I mejlet framgår inte vår seating Dessutom låg vi fortfarande kvar på "Go" rödmarkerade bakre delen av planet.
Jämfört med hemresan där vi från början bokat Premium så är det endast fyra rader premium utresa (rad 21-24)men avsevärt flera rader premium på hemresan.
Ut är 340.a hem en 330.a.
De har dragit 2 gånger 18.180 poäng, Vad har jag att förvänta mig på torsdag.
Skräcken är att det är LAN chile kärran eller något annat skumt inhyrt samt att vi inte kan sitta tillsammans.
Någon på BC som vet mer?

Jo, det är LAN-maskinen som går då.

Eftersom den har färre säten i plus än en 330 så kanske det innebär att man måste flytta upp passagerare till business, som för tillfället verkar rätt tom...

Jo, det är LAN-maskinen som går då.

Eftersom den har färre säten i plus än en 330 så kanske det innebär att man måste flytta upp passagerare till business, som för tillfället verkar rätt tom...
Fy f-n precis vad jag befarade.
Tack för varningen, denna gång ska jag vara förberedd.
Flög med detta premiumclass missfoster OSL-EWR för något år sedan. Har i tidigare tråd beskrivit totala kaoset. Resulterade i en helt förstörd flygupplevelse men dock i 200 euro voucher som kompensation.
Hur länge ska SAS plåga oss i premium men denna maskin?

Fy f-n precis vad jag befarade.
Tack för varningen, denna gång ska jag vara förberedd.
Flög med detta premiumclass missfoster OSL-EWR för något år sedan. Har i tidigare tråd beskrivit totala kaoset. Resulterade i en helt förstörd flygupplevelse men dock i 200 euro voucher som kompensation.
Hur länge ska SAS plåga oss i premium men denna maskin?
Det är ju samma Plus-stolar i LAN-planet som på övriga plan väl? Har för mig de uppdaterade detta för ett bra tag sedan.

Det är ju samma Plus-stolar i LAN-planet som på övriga plan väl? Har för mig de uppdaterade detta för ett bra tag sedan.

De uppdaterade Pluskabinen på LAN-maskinen (så att den överhuvudtaget har en Pluskabin), men såvitt jag har förstått det så är det inte samma Plus-stolar som på övriga plan, utan gamla Plus-stolar (dvs de stolar som fanns i Pluskabinen på de andra planen innan deras renovering).

Det är det inte, det är ett annat IFE system i stolen (som inte fungerar) och ett annat stolsfack samt att stolen har en annan beklädnad. Den är dock relativt jämlik att sitta i om jag minns rätt.

Är inte Plus i LAN-kärran konfigurerad 2-4-2, dvs samma som Go? Det var den iaf i våras när jag flög med den CPD-IAD. Var inbokad i Plus men minns att man inte kunde göra ändring i seating själv efter att de hade bytt plan på rutten.

Är inte Plus i LAN-kärran konfigurerad 2-4-2, dvs samma som Go? Det var den iaf i våras när jag flög med den CPD-IAD. Var inbokad i Plus men minns att man inte kunde göra ändring i seating själv efter att de hade bytt plan på rutten.
Nej, den har fått renoverade Plus-stolar (SAS gamla) så den har en OK (nåja...) Pluskabin nu.

Jag kollade aldrig så noga när jag flög den men plus såg inte ut som "vanliga" plusstolarna för mig (vi var bokade där men fick igenom uppgradering till Business vilket jag var väldigt glad för när man jämförde stolarna).

Toppen