Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Stad: Hikkaduwa, Sri Lanka
Hotell: Citrus
Problem: De började bygga om på hotellet sista tre dagarna av vistelsen. En hel del oväsen.
Kompensation: Vi fick byta till ett finare hotell där vi även fick halvpension. DESSUTOM fick vi 500 USD i cash av Apollos representant i Hikkaduwa (mot att vi inte skulle driva ärendet vidare hemma i Stockholm).
Klagomål framfört: Direkt till Apollo via sms
Kompensation föreslagen av: Apollos representant
Kompenserades av: Apollos representant
Status: Ingen

Fattar fortfarande inte vad som hände den där vintern 2012. Så bra kompensation har jag aldrig fått igen. Vi bodde på det nya hotellet i två nätter. Sedan tog vi en taxi till Galle Face Hotel och brände våra 500 USD. Beställde in en Lion stout till hamburgaren vid poolen. Stouten var vansinnigt god efter att bara ha druckit lager i två veckor.
 
Stad: Addis Ababa, Etiopien
Hotell: Hilton Addis
Problem:
Tre problem:
1. De glömde bort mig på flygplatsen - Hade bokat shuttle via Hilton mellan flygplatsen och hotellet. De glömde bort mig och det tog mig 2h+ att ta mig till hotellet, snarare än 15-25 min det egentligen bör ta.

2. Inget vatten - Tog en dusch och boom, vatten försvinner. Borta cirka 2,5h. Där stod jag med shampoo i håret. Som tur är hade jag två flaskor vatten på hotellrummet som jag kunde använda för att få ur schampot.

3. "late cancellation" - De hade inga problem att ta betalt vid utcheckning, men därefter så valde de att sätta mig som "late cancellation" och således inte ge mig några stay/night credits eller poäng.

Kompensation: Hela vistelsen återbetald, inklusive restaurangnota och shuttlekostnad.
Klagomål framfört: Första två punkterna på plats (de bjöd på shuttle och jag var nöjd) därefter på mail, då jag såg att de markerat mig som "late cancellation"
Kompensation föreslagen av: Undertecknad (Föreslog alla pengarna tillbaka eller 40k Hiltonpoäng)
Kompenserades av: Hilton Duty Manager
Status: Hilton Diamond

Fick tyvärr ingen stay credit, men gratis hotell är alltid trevligt iaf - speciellt när man inte kunde nyttja Ethiopian Transit Service.
 
Hotell: Hyatt
Problem: Stopp i avrinningshålet i vasken vilket gjorde att det kom avloppsdoft från det, mest när man spolade vatten. Rummet var heller inte så välstädat och ganska tydligt lager damm på bordet. Fick inga av förmånerna från Guest of Honor (ingen uppgradering trots lediga rum, ingen sen/tidig utcheck)
Kompensation: 15000 poäng & ny guest of honor reward utlovade.
Klagomål framfört: efter första natten till receptionen och då åtgärdades det delvis men inte helt. Skickade in klagomål via Hyatt efter utcheck.
Kompensation föreslagen av: mig.
Kompenserades av: någon slags guest manager på hotellet.

Inga jätteproblem men tyckte ändå ett 5-stjärnigt hotell borde leverera bättre. Däremot väldigt nöjd med kompensationen så ändå nöjd! Men nu har det gått 2 veckor sedan jag blev utlovad kompensationen och inte fått något på kontot trots att de sa att det skulle ta någon dag bara.. Har påmint och då fått att de pratat med Hyatt igen och att det skulle komma dagen efter (vilket det inte gjorde). Någon annan som fått poäng-kompensation av Hyatt och att det dröjt?
 
Hotell: Hyatt
Problem: Stopp i avrinningshålet i vasken vilket gjorde att det kom avloppsdoft från det, mest när man spolade vatten. Rummet var heller inte så välstädat och ganska tydligt lager damm på bordet. Fick inga av förmånerna från Guest of Honor (ingen uppgradering trots lediga rum, ingen sen/tidig utcheck)
Kompensation: 15000 poäng & ny guest of honor reward utlovade.
Klagomål framfört: efter första natten till receptionen och då åtgärdades det delvis men inte helt. Skickade in klagomål via Hyatt efter utcheck.
Kompensation föreslagen av: mig.
Kompenserades av: någon slags guest manager på hotellet.

Inga jätteproblem men tyckte ändå ett 5-stjärnigt hotell borde leverera bättre. Däremot väldigt nöjd med kompensationen så ändå nöjd! Men nu har det gått 2 veckor sedan jag blev utlovad kompensationen och inte fått något på kontot trots att de sa att det skulle ta någon dag bara.. Har påmint och då fått att de pratat med Hyatt igen och att det skulle komma dagen efter (vilket det inte gjorde). Någon annan som fått poäng-kompensation av Hyatt och att det dröjt?
Vilket hotell?
 
Toppen