Senaste nytt

Kompensation i Eurobonuspoäng från andra flygbolag

Nyss hemkommen från en award-resa (Eurobonus Amex 2-4-1) med SQ (MXP-SIN-DPS) i Business.

Vad tror ni är rimlig kompensation i EuroBonus-poäng för följande incidenter? Och vem anmäler jag detta till? SAS? Singapore Airlines?
Alla dina krav ska ställas mot Singapore Airlines och inget annat. SAS har inte utfört flygningen och kommer därför inte kompensera dig för vad något annat flygbolag har gjort eller inte gjort. Hade du köpt resan genom Expedia hade inte de kompenserat dig för problem under flighten (som en jämförelse).

Att få kompensation till Eurobonus är inte omöjligt, men du kommre ha en oerhört brant uppförsbacke att få Singapore Airlines att gå med på något sådant. Det har hänt förut men är ytterst sällsynt, snarare får du någon voucher på sin höjd i kompensation för att de inte lastat den mat ni beställt.
 
Toppen