Kommer SAS att öppna linjer till Sydamerika?

pswe skrev:Mexico city från Köpenhamn gissar jag.Klicka för att utvidga...
Skulle vara vettigt om man kör codeshare och anslutningsflyg med Aeromexico.



Men jag ser fortfarande Bogota som en möjlighet också. Förutsatt att SAS fortsätter codeshare med Avianca.
 
imartin skrev:Skulle varavettigt om man kör codeshare med Aeromexico.Men jag ser fortfarande Bogota som en möjlighet också. Förutsatt att SAS fortsätter codeshare med Avianca.Klicka för att utvidga...
Min tanke också. Och givet att Aeromexico och Deltas JV har lite strul kanske det behövs lite fler vägar som inte går via USA.
 
AABack2ARN skrev:Ligger Sao Paolo i Latinamerika? Eller definieras Brasilien som tillhörandes Latinamerika på danska kanske?Klicka för att utvidga...
Latinamerika är de länder i syd-/mellan-/centralamerika där latinska språken spanska, portugisiska och franska talas.






1200px-Latin_America_%28orthographic_projection%29.svg.png




Latinamerika – Wikipedia




wikipedia.ico


sv.m.wikipedia.org
 
Det är vintersäsongen 25-26 som är aktuellt och två flygningar i veckan med en A350 från CPH till San José i Costa Rica.

Uppgiften kommer från en resebyrå i Costa Rica!!






news-01.jpg




News Letter July 2024

For the first time, direct flight will connect Brazil and Costa Rica We are very pleased to announce that the airline GOL Linhas Aéreas will offer exclusive, regular and non-stop flights between San José and São Paulo, starting in the last quarter of 2024. This new flight between the two...


cropped-favicon-1-32x32.png


www.travelexcellence.com
 
011430121 skrev:Det är vintersäsongen 25-26 som är aktuellt och två flygningar i veckan med en A350 från CPH till San José i Costa Rica.Uppgiften kommer från en resebyrå i Costa Rica!!News Letter July 2024For the first time, direct flight will connect Brazil and Costa Rica We are very pleased to announce that the airline GOL Linhas Aéreas will offer exclusive, regular and non-stop flights between San José and São Paulo, starting in the last quarter of 2024. This new flight between the two...www.travelexcellence.comKlicka för att utvidga...
Då är det väl mer att sälja stolar till charterbolagen som är tanken?



SJO är trevligt men långt till kusten..
 
Cristoffer Cedergren skrev:Då är det väl mer att sälja stolar till charterbolagen som är tanken?SJO är trevligt men långt till kusten..Klicka för att utvidga...
Ja, ska en sådan linje bära sig behöver det högst troligt fyllas upp med charter resenärer. Hur som helst så är det alltid kul med nya linjer och nya möjligheter.
 
Det är 40 stolar i C kabinen som skall fyllas, det blir 3 respektive 4 nätter för besättningen i Costa Rica med full lön



Costa Rica har en befolkning på 5 miljoner invånare varav 2 miljoner bor i huvudstadsområdet, så det blir två 5 miljoners länder som flyger till varandra, även huvudstäderna är jämbördiga är det gäller invånare.



Nu kommer jag visa min läggning, jag är mycket skeptisk till detta äventyr.

Ponera att de två inkommande A350 får en ny kabin, där både Business och Plus ligger mellan dörrarna L1och L2, det finns säker någon ingenjör här på BC som kan räkna hur många stolar det blir i den kabinen, jag säger 16 i plus det är två rader om man måste sätta in 3 rader och få 24 stolar för att utnyttja kabinen optimalt, frågan hur många C stolar blir det då?



Eftersom Sky T inte är så starka på Asien kanske man skulle hitta en destination att slinga dessa mot varandra, eller Syd Afrika



Jag har inget belägg för ovanstående, utan tankar för att slippa deppa över Sveriges herrhandbollsspelare
 
Huh. De påpekar också att SAS redan har skrivit avtal med Avianca för connectivity - Avianca som är Star Alliance.
 
mha321 skrev:Huh. De påpekar också att SAS redan har skrivit avtal med Avianca för connectivity - Avianca som är Star Alliance.Klicka för att utvidga...
Ja i princip ingenting nytt. Söker du efter en resa till vissa ställen i norra Sydamerika så får du SAS till MIA och sedan vidare med Avianca. Även efter 1 Sept. Skulle säkert inte bli så hade det funnits ett annat SkyTeam bolag i trakterna (Aeromexico passar inte riktigt geografiskt så länge inte SAS flyger till Mexico City, och Aerolinas Argentinas passar inte heller för anslutningsflyg förrutom om man vill till just Argentina).
 
imartin skrev:Ja i princip ingenting nytt. Söker du efter en resa till vissa ställen i norra Sydamerika så får du SAS till MIA och sedan vidare med Avianca. Även efter 1 Sept. Skulle säkert inte bli så hade det funnits ett annat SkyTeam bolag i trakterna (Aeromexico passar inte riktigt geografiskt så länge inte SAS flyger till Mexico City, och Aerolinas Argentinas passar inte heller för anslutningsflyg förrutom om man vill till just Argentina).Klicka för att utvidga...
Nej, men efter bytet till SkyTeam så hade det ju varit rimligtare när man lägger till en ny linje att lägga den till t.ex. just Mexico City.



Men å andra sidan, connections i den ändan är knappast det intressanta när man bara flyger 2 dagar i veckan. Det är connections i Köpenhamn som räknas.
 
Det är inte så att man ska flyga CPH-ATL-SJO eller liknande?
 
Flyer722 skrev:För omständigt, bättre att slingas med något närmare som typ Panama/Bogota.Klicka för att utvidga...
Mycket tveksam till bägge,

Dubbla besättningar och mkt pappersarbete för att få trafikrättigheter (åtminstone med "lokala passagerare")
 
Back
Top