Skulle vara vettigt om man kör codeshare och anslutningsflyg med Aeromexico.pswe skrev:Mexico city från Köpenhamn gissar jag.Klicka för att utvidga...
Min tanke också. Och givet att Aeromexico och Deltas JV har lite strul kanske det behövs lite fler vägar som inte går via USA.imartin skrev:Skulle varavettigt om man kör codeshare med Aeromexico.Men jag ser fortfarande Bogota som en möjlighet också. Förutsatt att SAS fortsätter codeshare med Avianca.Klicka för att utvidga...
Latinamerika är de länder i syd-/mellan-/centralamerika där latinska språken spanska, portugisiska och franska talas.AABack2ARN skrev:Ligger Sao Paolo i Latinamerika? Eller definieras Brasilien som tillhörandes Latinamerika på danska kanske?Klicka för att utvidga...
Då är det väl mer att sälja stolar till charterbolagen som är tanken?011430121 skrev:Det är vintersäsongen 25-26 som är aktuellt och två flygningar i veckan med en A350 från CPH till San José i Costa Rica.Uppgiften kommer från en resebyrå i Costa Rica!!News Letter July 2024For the first time, direct flight will connect Brazil and Costa Rica We are very pleased to announce that the airline GOL Linhas Aéreas will offer exclusive, regular and non-stop flights between San José and São Paulo, starting in the last quarter of 2024. This new flight between the two...www.travelexcellence.comKlicka för att utvidga...
Ja, ska en sådan linje bära sig behöver det högst troligt fyllas upp med charter resenärer. Hur som helst så är det alltid kul med nya linjer och nya möjligheter.Cristoffer Cedergren skrev:Då är det väl mer att sälja stolar till charterbolagen som är tanken?SJO är trevligt men långt till kusten..Klicka för att utvidga...
Utifrån texten i det där nyhetsbrevet skulle det ju kunna bli så att Costa Ricas turist-organisation bekostar detta "aventyr" lite...011430121 skrev:Nu kommer jag visa min läggning, jag är mycket skeptisk till detta äventyr.Klicka för att utvidga...
Ja i princip ingenting nytt. Söker du efter en resa till vissa ställen i norra Sydamerika så får du SAS till MIA och sedan vidare med Avianca. Även efter 1 Sept. Skulle säkert inte bli så hade det funnits ett annat SkyTeam bolag i trakterna (Aeromexico passar inte riktigt geografiskt så länge inte SAS flyger till Mexico City, och Aerolinas Argentinas passar inte heller för anslutningsflyg förrutom om man vill till just Argentina).mha321 skrev:Huh. De påpekar också att SAS redan har skrivit avtal med Avianca för connectivity - Avianca som är Star Alliance.Klicka för att utvidga...
Nej, men efter bytet till SkyTeam så hade det ju varit rimligtare när man lägger till en ny linje att lägga den till t.ex. just Mexico City.imartin skrev:Ja i princip ingenting nytt. Söker du efter en resa till vissa ställen i norra Sydamerika så får du SAS till MIA och sedan vidare med Avianca. Även efter 1 Sept. Skulle säkert inte bli så hade det funnits ett annat SkyTeam bolag i trakterna (Aeromexico passar inte riktigt geografiskt så länge inte SAS flyger till Mexico City, och Aerolinas Argentinas passar inte heller för anslutningsflyg förrutom om man vill till just Argentina).Klicka för att utvidga...
För omständigt, bättre att slingas med något närmare som typ Panama/Bogota.Cristoffer Cedergren skrev:Det är inte så att man ska flyga CPH-ATL-SJO eller liknande?Klicka för att utvidga...
Mycket tveksam till bägge,Flyer722 skrev:För omständigt, bättre att slingas med något närmare som typ Panama/Bogota.Klicka för att utvidga...