Nu finns det andra exempel på detta, och att bara fokusera på att LH FCT blir lite missvisande:
Ingen OW access Concorde Room på LHR T5 (delvis av praktiska skäl med transfer)
Ingen ScaryTeam access AF F loungen på CDG
Ingen Star access LX F i ZRH
Ingen Star access SQ Private Room i SIN
Till min vetskap har LH/LX förhandlat med TG i BKK om access för HON/F för deras kunder där. Annars är väl också TG F rätt restriktiva med andra bolag?
Låt oss inte blanda äpplen och päron; access till "reward flights" eller access till loungen. Självklart vill REV MGMT kränga stolar i F; och nu som LX bara har 8 (delvis ner från 12) och LH bara har 8 (delvis ner från 16) så begränsas tillgången också.
Jag anser att LH/LX kommer ifrån detta rätt enkelt då helheten genomsyras av att kundupplevelsen kopplas till deras flyg; skulle man t.ex. börja då att köra UA passagerare från FCT till C-pier i FRA med limos? Gissar UA inte vill betala för detta?
Nu säger jag inte detta för att jag själv är Miles & More medlem, men jag ser inte att LH skulle vara "skyldig" andra bolag att komma åt deras "heligaste" tjänster. Vill man till FCT, kan detta lösas enklast vid att köpa en F biljett med Lufthansa