Senaste nytt

Kommentera gärna kreditkortsupplägg

agehall

Medlem
SAS MC är gratis för alla som har SAS Diners. Sen är det gratis som EBG/EBD att inneha Diners och MC också.

Det är iaf inte vad SAS påstår. Kolla på EuroBonus medlemsnivåer - SAS så ser man att MC/Diners är gratis för EBG/EBD. Jag tolkar det som står där som att "MC och/eller Diners är gratis för EBG/EBD" och att det inte finns något som helst beroende mellan korten och vad som är gratis, vilket även stämmer bra med min egen erfarenhet.
 

palmen

Moderator
Tidigare var MC gratis om man hade Diners, men ska man tolka vad som står där nu är det inte det.
 

agehall

Medlem
Någon får gärna förklara för mig varför Diners skulle ge information om sina kunder till SEB så att de kan ge sina kunder 100% rabatt på sitt kort. Svjv har Diners inga kopplingar till SEB och jag har därför svårt att se varför de skulle göra något sådant.

Finns det någon som är EBB eller EBS och kan bevisa att de fått det ena kortet gratis pga att de haft det andra? Tills dess är jag extremt skeptisk mot den tolkning som många verkar göra. Båda mina kort blev gratis från och med det år jag blev EBG, innan betalade jag för dem.
 

palmen

Moderator
Någon får gärna förklara för mig varför Diners skulle ge information om sina kunder till SEB så att de kan ge sina kunder 100% rabatt på sitt kort. Svjv har Diners inga kopplingar till SEB och jag har därför svårt att se varför de skulle göra något sådant.

Finns det någon som är EBB eller EBS och kan bevisa att de fått det ena kortet gratis pga att de haft det andra? Tills dess är jag extremt skeptisk mot den tolkning som många verkar göra. Båda mina kort blev gratis från och med det år jag blev EBG, innan betalade jag för dem.

Det var vad som stod förut på sas sida att det var gratis med MC om man hade Diners. Nu är den texten onekligen ändrad.
Jag skaffade inte mitt Diners förrän jag blivit EBG så kan inte påvisa det mer än att jag är 99,9999% säker på att det stod så förut på SAS sida med info om korten.
 

agehall

Medlem
Det var ungefär samma formulering tidigare också, men jag har aldrig hört talas om en EBS/EBB som fått korten gratis bara för att man skaffat båda. Jag vet att jag betalade för dem innan jag blev EBG, men jag har bara en mätpunkt som kan representera ett fel.
 

palmen

Moderator
Det var ungefär samma formulering tidigare också, men jag har aldrig hört talas om en EBS/EBB som fått korten gratis bara för att man skaffat båda. Jag vet att jag betalade för dem innan jag blev EBG, men jag har bara en mätpunkt som kan representera ett fel.

MC var gratis om man hade Diners, men man var dock tvungen att betala för sitt Diners-kort
Första posten i denna tråd är det jag syftar på
http://www.businessclass.se/forum/s...mastercard-med-sas-eurobonus-diners-club.html
 

agehall

Medlem
Tja, det kan ju ha varit något nytt. Det vore trevligt ifall jag har fel, men som jag läser det som står på SAS sidor ser jag inget om att detta skulle gälla nu.
 

DrKlas

Medlem
Någon får gärna förklara för mig varför Diners skulle ge information om sina kunder till SEB så att de kan ge sina kunder 100% rabatt på sitt kort. Svjv har Diners inga kopplingar till SEB och jag har därför svårt att se varför de skulle göra något sådant.

Finns det någon som är EBB eller EBS och kan bevisa att de fått det ena kortet gratis pga att de haft det andra? Tills dess är jag extremt skeptisk mot den tolkning som många verkar göra. Båda mina kort blev gratis från och med det år jag blev EBG, innan betalade jag för dem.

I Sverige är det SEB som ger ut alla Diners Club-kort.

Är man EBB eller EBS och har Sas Diners Club så behöver man enligt erbjudande jag fått inte betala årsavgiften 395 kr för Sas MC så länge som man har kvar sitt Diners-kort. Men säger man inte till SEB så kommer de antagligen inte protestera när någon betalar årsavgift för båda korten.
 
Toppen