Senaste nytt

Kommande inställda SAS flyg Mars/April 2012

Roger J

Medlem
När du blir ombokad så kom ihåg att du har valet att kräva poäng enligt den ursprungliga bokningen, bara att räkna på vad som ger mest "juice".
 
Skulle nog kollat lite innan jag kontaktade SAS :)
Ursprungsbokningen var affärsklass och den nya blir även en affärsklassen, så det blir ingen skillnad.
Får njuta av hotellvistelsen i stället - och en dagflygning till BKK :)
 

Dr. Miles

Expert
New flight New date New departure New arrival
SK6973 31MAR12 09:15 01:10+1

--
New flight New date New departure New arrival
SK6973 02APR12 09:15 01:10+1

Jag undrar om hur returresa från Bangkok ser ut på de dagarna.
Om flighterna från Köpenhamn landar Bangkok kl. 01:10 på natten, så kan de inte flyga ut från Bangkok som normal avgångstid kl. 00:25 väl?
 

Mr Carter

Medlem
Jag kommer att åka från ORD till ARN i morgon, alltså den flight som CPH passagerarna kommer att bokas om till. På villket sätt kan jag drabbas av detta? Jag reser på en Amex 2 för 1 bonusresa i C. Har jag t.ex lägre prioritet att få resa i C än vad en fullbetalande resenär i C har på ORD-CPH?
 

Gnopps

Medlem
Jag kommer att åka från ORD till ARN i morgon, alltså den flight som CPH passagerarna kommer att bokas om till. På villket sätt kan jag drabbas av detta? Jag reser på en Amex 2 för 1 bonusresa i C. Har jag t.ex lägre prioritet att få resa i C än vad en fullbetalande resenär i C har på ORD-CPH?
Har du en betald, bekräftad biljett och checkar in i tid har du gjort allt rätt. Skulle ditt flyg vara överbokat måste personalen först söka frivilliga att bli nergraderade eller ombokade. Finns det inga frivilliga är det upp till flygbolaget hur de prioriterar, men jag skulle inte vara så orolig. Läs på dig på dina rättigheter i först (lagen i fulltext är rätt lättläst) så du är beredd ifall du är orolig.
 

SK1989

Medlem
Vet vi vad dessa tekniska åtgärder handlar om?
enl uppgift från en annat forum så är det en A340 som behövde byta höger landställ! SAS har chartrat en Hifly A330-200 att flyga SK943 idag. Räkna med normal drift om ett par dagar.. :)
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Jag kommer att åka från ORD till ARN i morgon, alltså den flight som CPH passagerarna kommer att bokas om till. På villket sätt kan jag drabbas av detta? Jag reser på en Amex 2 för 1 bonusresa i C. Har jag t.ex lägre prioritet att få resa i C än vad en fullbetalande resenär i C har på ORD-CPH?

Skulle Du bli nedgraderad och få annan prioritet än en fullbetalande så gör SAS bort sig - återkom och berätta hur det gick!
 
Toppen