Senaste nytt

Komma in i SAS lounge på Arlanda terminal 5 när man ansluter till inrikes?

Har det inte stått så ett tag (ang utrikes boardingkort) eller inbillar jag mig? Jag gjorde i alla fall just så förra veckan, knallade över till T5 när jag hade en 3 timmar lång transfer inrikes-inrikes. Inga höjda ögonbryn mer än det vanliga "du vet väl om att din flight går från en annan terminal?"

Om någon har stött på problem får hen gärna bekräfta/dementera.

Det har stått så ett tag och jag har också använt T5-loungen vid inrikesflygning efter denna ändring.

Jag har också gjort det och har aldrig haft något problem. Däremot kan de i säkerhetskontrollen säga till och inte vara så villiga att släppa igenom, därav använder jag alltid "Fast track" vändkorset, när det går.

Har vartit där ett par ggr på senaste tiden, det allvarligaste jag har råkat ut för är att de i säkerhetskontrollen har funderat varför jag är på T5 när jag flyger frånT4

Jag (EBD) och frugan (EBG) knallade till T5 förra måndagen inför flygresan till Kiruna. In genom vändkorset med varsitt kort och sedan en påminnelse av loungepersonalen om att gå till T4 för flighten. Inga problem!
Nu till helgen blir det inget med det, då det är rätt tajt mellan avgångarna, så det blir att häcka i loungen på T4.

Jag (EBD) och frugan (EBG) knallade till T5 förra måndagen inför flygresan till Kiruna. In till security genom vändkorset med varsitt kort och sedan en påminnelse av loungepersonalen om att gå till T4 för flighten. Inga problem!
Nu till helgen blir det inget med det, då det är rätt tajt mellan avgångarna, så det blir att häcka i loungen på T4.

Bekräftar ovan.

Inga som helst problem/frågor idag vid manuell kontroll av boarding card innan säkerhetskontroll eller vid entrén till SAS Gold Lounge.

Toppen