Florida är härligt men Hawaii är ju ändå Hawaii

. Jag röstar på att boka om!
Jag sällar mig också till skaran som rekommenderar Fishermans Wharf i SF. Jag skulle nog säga att Tenderloin-miljön kryper allt närmare Union Square (var där nyss). Flera shoppingcenter och butiker är stängda och även hotell efter hotell stänger. Både Parc 55 och Hilton Union Square kommer med stor sannolikhet att stänga inom något år (ägarna har slutat betala av lånen). Fortfarande ok område och hyfsat säkert men ganska sorgligt med alla stängda lokaler och framför allt alla hemlösa människor. Man ser många människor som är på jakt efter sin nästa sil eller som just tar den bredvid en när man köar till spårvagnen. Fishermans Warf är visserligen turistigt men inte på nedgång som union Square.
+1 på hyrbil på andra SF-stoppet. Finns jättemycket fint i närheten. Själv maxar jag dock alltid antalet dagar på Hawaii när man väl tar sig dit ut och rekommenderar det istället.
Hilton Villlage är bra tycker jag. Megakomplex vilket jag inte alltid gillar men ett bra alternativ i Waikiki. Om du är Hilton gold eller Diamond brukar det löna sig att bo på poäng om man har möjlighet (fem nätter för fyra om man bokar standard reward rate). Hyfsade möjligheter till uppgradering också. Men om du bokar för pengar skulle jag nog rekommendera att kika på Outrigger vid Dukes.
Jag måste också slå ett slag för ABC stores färdiga sushi och sallader, riktigt goda alternativ om man vill hålla nere matkostnaden lite och käka på rummet eller på stranden någon gång. Eller, det motsvarar väl svensk takeout-mat i prisnivå men i Hawaii är det en billig lunch/middag.
Och besök andra delar av Oahu och gärna andra öar om ni har möjlighet. Maui och Kauai är magiska! Västra Maui är ju mitt i ett fruktansvärt trauma men övriga delar av ön är öppet och vill ha turism.
Och läs på om reef safe sunscreen

.