Senaste nytt

Kombinera pengar + cash plus Star Alliance-partner

DavveP

Medlem
Hej!

Är det någon här som erfarenhet av följande - och om det är möjligt?

Jag vill flyga till Toronto och ta med vidare till en annan flygplats i Kanada med Air Canada. Det jag vill göra är:

Boka SAS Stockholm - Toronto med poäng/som räknas som cash (-30% EBD rabatt), dvs det blir en cash-biljett. För att få en genomgående flygning vill jag även lägga till en Air Canada biljett på sträcka 2, det går inte att betala via poäng/cash, däremot finns alternativet och jag betalar allt i cash.

Så frågan är, är det möjligt att ringa in och lägga en sådan bokning? Någon som har erfarenhet av det? :)
 

MrRob

Medlem
Har du hittat någon riktigt billig (i poäng räknat) resa eller sitter du på en alldeles för stor hög EB? Att betala mycket poäng för en resa hade jag personligen aldrig gjort.
 

DavveP

Medlem
@MrRob , tack för omtanken. Jag hittade en hyfsat billigt som ger en del baspoäng, blir absolut lite dyrare, men sitter men en hel del poäng med, så bedömde att det är värt det denna gång.
 

Jainzar

Medlem
Vanliga biljetter för poäng

Om det flyg du vill åka inte finns som en SAS bonusresa kan du köpa en vanlig biljett för poäng, förutsatt att det finns tillgängliga sittplatser på flyget. Poängpriset för biljetten kommer att vara högre än för våra SAS bonusresor.
[…]
Hur använder jag mina intjänade EuroBonus-poäng för nya flygningar? | SAS

Du kan inte blanda SK och AC på en SAS bonusresa. Det är en StarAlliance bonusresa. Därför är det inte möjligt och rabatten kan inte användas.
 
Toppen