Senaste nytt

Kombinera award och revenue bokning med barn

Lånar den här tråden för en liten fundering. Jag har precis bokat en Fly Premium business award från CPH-ATL för mig och dottern. Tänkte hålla utkik efter en feeder ARN-CPH som inte finns idag men som säkert dyker upp senare (detta är ganska långt in i framtiden). Min fundering dock - ATL känns kanske inte så kul (har jag fel?) så jag funderar på ett inrikesflyg - exempelvis till Miami (2h). Jag förutsätter att jag inte kan bygga på befintlig resa eftersom den är FlyPremium och således endast med SAS. Återstår då en separat revenue (ser ut att landa på cirka 2-3K för t-o-r). Jag vill väl dels bekräfta att jag jag tänker rätt här och inte missar någon viktig aspekt i ovan resonemang. Slutligen är min fråga: hur mycket puls-påslag är det att gå genom passkontroll - plocka ut väskor - checka in igen - tillsammans med en 7-årig dotter - i USA. Jag förstår att jag bör ge mig själv rimlig tid :D. Resan är på 5-6 dagar om det ska vägas in. Tackar på förhand för inspel från erfarna röster.
Nu skriver du inte vilken årstid ni åker men om ni vill ha lite strandhäng så kan ni ju bila från Atlanta till tex Tybee Island (4 h i bil). Med bara 5-6 dagar på plats hade jag nog börjat med 1 natt i Atlanta och sedan satsat på en biltur istället för att flyga ner till Miami. Det är riktigt fint nere vid Hilton Head Island / Tybee. Om du hyr bil så tänk bara på att ha gott om tid mellan att du lämnar bilen på ATL tills dess att ni skall checka in. Det tar en stund med shuttle...

Uppskattar att du tog dig tid att skriva och tack för tipset. Detta är på sportlovet 2027 (28feb-5mars). Temperaturskillnaden mellan Georgia och Florida verkar ganska signifikant under perioden. Det är därför jag letar mig nedåt. Men jag håller med om att det går en del dagar / transporttid om man ska ha en natt extra både dit och hem in transit. Finns lite att klura på :)

• Gilla
Reactions: SDL
Toppen