Senaste nytt

Klondike!

rausing

Medlem
Kul resa och rutt! Hur kom ni på idén?
Vi är också sugna på att åka till Vancouver för att hälsa på fruns släkt :)
 

chaudi

Medlem
Kul resa och rutt! Hur kom ni på idén?
Vi är också sugna på att åka till Vancouver för att hälsa på fruns släkt :)

Jag har varit i Calgary med omgivning ett antal gånger tidigare eftersom jag har släkt där. Så det var mest jag som var drivande till att åka till något nytt ställe när vi ändå var där.
Sedan var det en blandning av att vilja se natur, historia, gludrushen, och något annorlunda som gjorde att valet föll på Yukon, funderade en del på Yellowknife med men det verkade finnas mer som även kunde funka med en JR i Yukon. Bättre webbsidor med information om vad som fanns att göra och se för Yukon och vi ville kunna använda bokningen med eurobonus ena hållet.
Dawson City Yukon - Home of the Klondike Gold Rush
Home | Travel Yukon - Yukon, Canada | Official Tourism Website for the Yukon Territory

Vi hade egentligen bokat att åka 2020 men det blev ju inställt.
 

rausing

Medlem
Jag har varit i Calgary med omgivning ett antal gånger tidigare eftersom jag har släkt där. Så det var mest jag som var drivande till att åka till något nytt ställe när vi ändå var där.
Sedan var det en blandning av att vilja se natur, historia, gludrushen, och något annorlunda som gjorde att valet föll på Yukon, funderade en del på Yellowknife med men det verkade finnas mer som även kunde funka med en JR i Yukon. Bättre webbsidor med information om vad som fanns att göra och se för Yukon och vi ville kunna använda bokningen med eurobonus ena hållet.
Dawson City Yukon - Home of the Klondike Gold Rush
Home | Travel Yukon - Yukon, Canada | Official Tourism Website for the Yukon Territory

Vi hade egentligen bokat att åka 2020 men det blev ju inställt.

Intressant! Och tack för tipsen!
 

Hachans

Medlem
Angående Fello. Flera av de där virtuella operatörerna har problem med täckningen i USA/Kanada/Mexiko sen de släckte ner några frekvenser. Jag blev urförbannad på Hallon som jag använde för att de inte hade någon täckning (och dessutom ljög om det). Vidare vägrade kundtjänsten vidarekoppla numret till ett annat som faktiskt fungerade (menade att det inte gick medan jag själv har gjort det flera gånger när jag behövt plocka ur simkortet).

Hur som helst, lita inte på de virtuella leverantörerna full ut för mobiltäckning i utlandet.
 

chazzie

Medlem
Fantastisk rapport!

Som fotointresserad har tankarna gått flera gånger till områden i Kanada från Rocky Mountains och västerut!
 
Toppen