Senaste nytt

KLMs - MD-11

KLM håller på att ersätta sina MD-11 med fabriksnya Airbus A330-300 just nu.
MD-11 är härlig att flyga med...en klassisk McD TriJet med rejält med dragkraft!
Har själv flygit AMS-SFO-AMS med den. Det var den bästa flygningen jag gjort!
 
  • Kabelbranden orssakades av IFE systemet, och var därför ett specifikt Swissair problem.

  • KL kommer att installera flatbed seats i WBC. De börjar med 744 flottan, vilket beräknas ta två år. Det tyder på att de vill behålla planen i bra många år till, inte fasa ut dem i 2014

  • Den främre MD11 WBC kabinen (rad 1 & 2), är helt klart bäst i flottan.

Johan
 
Biman har väl till stor del ersatt DC-10 med ex Singapore Airlines Boeing 777-200ER och sprillans nya Boeing 777-300ER används väl på paradlinjen till London LHR.
 
Då har väl KLM fått tillräckligt många nya Airbus A330-300 för att kunna pensionera MD11.
Jättetrist att MD11 är påväg ut.
Man får vara glad iaf att KLM har varit MD11 trogen i hela 23 år när sista kärran pensioneras :)
 

rvarttinen

Medlem
Den främre MD11 WBC kabinen (rad 1 & 2), är helt klart bäst i flottan.

Åkte YUL - AMS, på rad 1, för drygt ett år sedan och kan bara hålla med ...

Bra accelaration! Men, planet "kändes" lite gammalt.

Har även flugit med Garuda inrikes i Indonesien för många år sedan i en liknanande maskin (ett stopp innan flighten skulle vidare till annan ort i annat land). Intressant och spektakulär nattflygning där piloten kryssade mellan åskmolnen.
 

Dr. Miles

Expert
Läste i dagstidningen i dhaka senaste gången jag var där att deras DC10 var "blacklisted" för att flyga men det hindrade inte Biman för de flög precis som vanligt

Det verkar som 3 av 4 Bimans DC-10 är på marken och inte används.
Det är kanske bra att passa på att flyga med deras DC-10. De är en av få flygbolag som flyger DC-10 fortfarande.

F.ö. Biman har redan fått 2 st Boeing B777-300ER och de har 4 st Boeing B787 i order.
Jag undrar om varifrån pengarna kommer?

(Källa: 2nd Boeing 777 joins the fleet | Biman Bangladesh Airlines)
 
Toppen