Senaste nytt

KLM ut Air France retur.

Adba

Medlem
Ska flyga long haul till centralamerika.
Bästa resa blir med KLM dit och hem med Air france. Hittar resan hos resebyrå, gud förbjude.

Hur gör jag för att boka med KLM eller Air france? Får inte upp den resan. Går det?
 

Adba

Medlem
Det går alldeles utmärkt. Du kan ibland behöva ringa Air France eller KLM för att få hjälp att boka biljetten men det är inga som helst problem att blanda flygbolagen såsom du föreslår.

Tack! Då ska jag ringa. Har prova båda webbsidor och deras appar.
 
Tack! Då ska jag ringa. Har prova båda webbsidor och deras appar.
KLM/AF:s svenska kundservice är, just nu i alla fall, milsvid bättre än tex SAS. Men tyvärr förekommer det en del "spökpriser" på Google flights som inte går att boka annat än på OTA (internetresebyrå). Så om kundservice inte hittar vad du söker är det inte deras fel.
 

Adba

Medlem
Nu är resa bokad. Vilken underbar trevlig och kunnig kundtjänst.
Blev lite dyrare än vad jag räknat på, utifrån KLM/AF hemsidor, men OK.

Kollade lite i appen vad det skulle kosta att uppgradera men fick bara ”du har inte tillräckligt med poäng”. Finns det något sätt sätt att komma runt det? Ringa?
 

rvarttinen

Medlem
Nu är resa bokad. Vilken underbar trevlig och kunnig kundtjänst.
Blev lite dyrare än vad jag räknat på, utifrån KLM/AF hemsidor, men OK.

Kollade lite i appen vad det skulle kosta att uppgradera men fick bara ”du har inte tillräckligt med poäng”. Finns det något sätt sätt att komma runt det? Ringa?
Det har funnits kampanjer nyligen med att köpa poäng och få 50..80% bonus (extra poäng beroende på hur mycket du köper). Har för mig att det pågår en ny kampanj igen sedan någon vecka eller så tillbaka, fick i alla fall en blänkare i eposten. Om du är med i Flying Blue så torde du fått något meddelande om detta, annars kanske kolla Flying Blues hemsida.
 

rvarttinen

Medlem
Tack! Ska kolla det. Har endel Amex MR poäng att överföra också.
Ja, AMEX-poäng går ju också använda. Hittills så har överföring av poäng gått rätt snabbt. Poängen har synts på FB-kontot dagen efter.
Obs, det är en omräkningsfaktor, men det framgår av AMEX hemsida.
 
Toppen