Senaste nytt

KLM usel hantering av Irrops på Arlanda

Att dålig service av aktuellt slag skulle vara något särskilt Arlandaproblem håller jag inte med om. AF/KLM har Aviator som handlingagent i Köpenhamn och de kör också med stängd lucka och ett telefonnummer emellanåt. Det finns en del som gärna vill få det till att just Arlandas personal är markant sämre än alla andra, om det hela inte är SAS fel förstås, då är det lika illa även på andra flygplatser.
Det er bare så synd at dette ennå Ikke er mer samkjørt. Her på OSL er det SAS som tar seg av KLM.

Det er bare så synd at dette ennå Ikke er mer samkjørt. Her på OSL er det SAS som tar seg av KLM.
Håller med,
Back in the day (är min känsla iaf) var flygbolagen mycket mer trogna sina allianspartners på deras hemmaflygplatser.
Sen känns det som hetsen att hitta billigaste gjort att det inte är nån ordning alls längre

Håller med,
Back in the day (är min känsla iaf) var flygbolagen mycket mer trogna sina allianspartners på deras hemmaflygplatser.
Sen känns det som hetsen att hitta billigaste gjort att det inte är nån ordning alls längre

En av anledningarna till att Lufthansa bytte från SAS en gång i tiden var ju för att deras premiumresenärer klagade så mycket på SAS.

Och anledningen till att KLM/AF inte hanteras av SAS är för att de inte finns på terminal 2 och kan inte flytta till T5 förrän renoveringarna av apron är klar. När det finns ledig kapacitet på T5 kommer de säkerligen hamna under SAS paraply även på ARN.

En av anledningarna till att Lufthansa bytte från SAS en gång i tiden var ju för att deras premiumresenärer klagade så mycket på SAS.
Vilket i sig är lite komiskt eftersom aviators flaggskeppskunder på Arlanda i övrigt är Ryanair och Norwegian, som ju inte är direkt välkända för att vara premium. Men ibland känns det som gräset är grönare på andra sidan.

Som åtminstone halvfrekvent premiumresenär hos dem så tycker jag definitivt inte det blev bättre..

Då kan jag meddela något positivt med det hela.

Jag skickade in en claim till KLM via formuläret på deras hemsida på taxiresan då flyget jag missade var sista för dagen så fick jag åka till Göteborg istället och sen taxi till min destination.

Tidigare i veckan fick jag svar att jag kommer få utbetalt både kostnaden för taxi och motsvarande 250Euro för förseningen.

Toppen