Senaste nytt

KLM slutar servera gratis öl, vin, sandwich i ekonomi inom Europa

Homer

Medlem
Under the new model:

• Most European flights will include complimentary coffee, tea, water or orange juice and a stroopwafel.
  • The shortest flights will offer only water and a stroopwafel.
  • Beer, wine, soft drinks and substantive food will become buy-on-board.
  • Passengers will be able to preorder meals such as a poke bowl, Caesar salad or pancakes.
  • Onboard purchases may include a salmon-and-egg wrap, croque-monsieur, yogurt with fruit and seeds and other snacks.
KLM has not disclosed the exact launch date, final menu or prices. The change applies to European economy.

The airline calls the replacement buy on board “Grand Café KLM” and says it will strengthen the “warm and hospitable experience” onboard.

Alla ni som inte trodde att SAS inte kunde påverka KLM med sina metoder får nu erkänna sig fel. ;)
Det vore sorgligt om det här är det enda SAS bidrar med (om det är därifrån idén kommer).

Jag tycker inte KLM:s mackor är speciellt märkvärdiga, och det blir för mycket att äta på båda benen, men jag tycker ändå det här är tråkigt.

Trist att öl och vin försvinner, men å andra sidan tycker jag att kaffe/te, juice/vatten och kaka är en lagom kompromiss om man vill erbjuda något gratis. Klart bättre än Lufthansa Group där man får betala dyra pengar för sitt kaffe. Vore trevligt om SAS i alla fall kunde utöka sitt gratisutbud i ekonomiklass till att även inkludera juice och vatten som man slipper bråka om.

Trist att öl och vin försvinner, men å andra sidan tycker jag att kaffe/te, juice/vatten och kaka är en lagom kompromiss om man vill erbjuda något gratis. Klart bättre än Lufthansa Group där man får betala dyra pengar för sitt kaffe. Vore trevligt om SAS i alla fall kunde utöka sitt gratisutbud i ekonomiklass till att även inkludera juice och vatten som man slipper bråka om.

Swiss kaffe smakar åtmisntone bra. Och checkar man väskan i gaten ut från Zurich dessutom gratis.

Ska KLM ta betalt för de där pyttemuggarna de serverar så kan det vara.

Finns det någon här som jobbar i marknadsavdelningen på ett flygbolag?

Jag skulle så gärna veta hur ni gör när finansavdelningen ber er om en ny kampanj för att lansera en reduktion i service som en "enhancement". Börjar ni skratta när finansavdelningen är kvar i rummet eller väntar ni tills de har lämnat rummet?

Vatten ingår väl igen nuförtiden. Däremot inte juice.
Flying Blue Platinum / Platinum for Life / Ultimate kommer få gratis snack + drink framöver.
Tänk om de kunde ta lite åt varje håll. FBP får det som motsvarar EBD på sas tydligen. Tänk om vi som EBD nu också kunde få en snack i economy på sas.

Toppen