Blev förra veckan uppgraderad på Finnair HEL-ICN med lägsta biljettklass och utan OW-status. Gaten var full med koreaner men i business satt bara västerlänningar. Det kändes som om gatepersonalen kanske använde sig av "racial profiling".
Jag har massvis (ja, verkligen massvis) av vänner utan status som blivit uppgraderade på långflyg. Jag med status har aldrig blivit uppgraderad på ca. 30 långflyg. Det är otroligt störande, får se om det blir bättre när jag nu byter till Star alliance.
Jag har massvis (ja, verkligen massvis) av vänner utan status som blivit uppgraderade på långflyg. Jag med status har aldrig blivit uppgraderad på ca. 30 långflyg. Det är otroligt störande, får se om det blir bättre när jag nu byter till Star alliance.
Ja vad kan man säga, störande är bara förnamnet, läste igenom det du skrev om prioriteringen vid uppgradering och man vet inte vad man ska säga. Man hade hoppats på att resor för ca 250000:-/år med AF/KL skulle ge lite uppskattning... Kika på USA tex där statuspassagerare alltid blir uppgraderade om det finns plats och där man även kan gå in och begära uppgradering online.
Jag tycker systemet i USA är överdrivet åt andra hållet, där räknar många med uppgraderingar, blir till och med sura när det inte uppgraderas. Men här i Europa kan flygbolagen absolut bli bättre på att uppgradera "rätt" passagerare när någon behöver flyttas upp.