Senaste nytt

Kliva på mitt i bokning

Hej,
Min sambo ska resa GOT-DUS-HAM och HAM-DUS-GOT i närtid, på resan dit ska hon till Hamburg men det ser ut som att hon sedan kommer besöka vänner i närheten av DUS innan hemfärd, kan hon behålla bokningen och helt enkelt strunta i första legget mellan HAM-DUS och bara flyga DUS-GOT?

Hej,
Min sambo ska resa GOT-DUS-HAM och HAM-DUS-GOT i närtid, på resan dit ska hon till Hamburg men det ser ut som att hon sedan kommer besöka vänner i närheten av DUS innan hemfärd, kan hon behålla bokningen och helt enkelt strunta i första legget mellan HAM-DUS och bara flyga DUS-GOT?
Normalt kan man inte det enligt dom vanliga reglerna, resan kan avbokas automatiskt vid noshow på första segmentet. Alla operatörer tillämpar dock inte detta fullt ut, men det finns ingen garanti att bokningen finns kvar om man inte reser alla segment i rätt ordning.

Jag skulle säga att det inte fungerar alls, no show på första flighten hem så cancelleras resten av segmenten.

Om man inte åker utresan ska man dock kunna åka hemresan, skulle dock inte testa det.

Är väl bättre att ringa in och be dom ta bort första flighten och hoppas det inte blir dyrare (vilken det mycket väl kan bli om det är dyrare att flyga där ifrån).

Toppen