Nej, du får QR-koden i appen och den uppdateras löpande. Tiden räkans från att din QR-kod blivit skannad. Du ska nog inte försöka mixtra med detta heller...3.) Kan man förgenerera en QR för att minska 2t lockdown på koden? Eller om nu tiden räknas från loungen scannat min kod?
4.)
På liknande tema,
Kan man komma in i Lounge efter landning dvs slutdestination?
Citerar det finstilta nedan
…”Tillträde sker endast vid ankomst och beror på tillgänglighet”…
För La Giraffe framgår det tydligt, endast giltig för avgång samma dag.
Tack alla som hjälpte mig bli lite klokare.
Nedan är punkt 4 i "Villkor för tillgång till flygplatslounger". Hela villkoren finns här.
Tillgång till lounger under funktionen Loungetillgång är beroende av tillgänglighet och kapacitetsbegränsningar på varje deltagande plats. Loungeoperatörer kan begränsa tillträdet under perioder med hög efterfrågan. Inträde till en lounge garanteras inte och är helt upp till loungeoperatörens eget gottfinnande.
För att få tillgång till en deltagande lounge måste en medlem uppvisa ett giltigt LoungeKey-pass, ett boardingkort för samma dag och en statligt utfärdad legitimation som överensstämmer med namnet på LoungeKey-passet. Gäster måste också uppvisa sitt boardingkort för samma dag och en statligt utfärdad legitimation. Loungernas platser, öppettider och faciliteter finns listade i Klarna-appen och på LoungeKeys hemsida (www.loungekey.com).
Det finns inget i villkoren för Klarna eller LoungeKey som reglerar när du har tillgång till loungen - avgång eller ankomst. Det är upp till den enskilda loungen att avgöra. Generellt sett gäller att du inte har tillgång vid ankomst för tredjepartslounger.
Jag tänker, är det inte bättre att köpa med sig något mer ätbart än vad som brukar finnas i loungerna och ta med dig på flyget istället för att bara försöka stressa in i loungerna för att, jag gissar, "få värde för kortet"? Spontant bör du följa de villkor som finns, även om det är trevligt att få ut mer värde för kortet är det nog en mindre bra idé att försöka hitta eventuella kryphål. Det bästa brukar vara ärlighet, vill du ha familjen med eller ha lounge vid ankomst går det oftast att betala för det.