Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Bor man regelbundet på Strawberry privat så är det ju ganska bra värde eftersom 1 Spenn motsvarar 0,15 kronor (jag fick 0,18 en gång) men har också lite sämre avbokningsvillkor än medlemspris så kanske 0,12 kr/Spenn är rimlig värdering.

Just nu kan man tyvärr inte ta ut kontanter med vårt kort. Vi jobbar på att aktivera detta (och hoppas att det kommer att ske tidigt under Q1). Det kommer sedan ingå ett antal fria uttag beroende på medlemsnivå man är på. Vi kommer publicera de exakta antalen och villkoren kring det när funktionen läggs till.

När det gäller valutapåslag, så lägger Klarna inte på något eget påslag allts på utlandsköp. Det tillkommer dock en avgift från VISA som varierar dagligen (har själv haft avgifter mellan 0.4% och 0.72% när jag var i USA nyligen). Du kan kolla upp vad den avgiften har varit historiskt här (säkerställ bara att du sätter bankavgiften till 0% då vi som sagt inte lägger till någon avgift själva): https://www.visa.co.uk/support/consumer/travel-support/exchange-rate-calculator.html
Denna förmån är värd ganska mycket för mig. Men räknas kontantuttag i utlandet som utnyttjande av kredit från uttagstillfället? Mitt Forex kreditkort räknar det som ett vanligt "kortköp" till månadsfakturan

Denna förmån är värd ganska mycket för mig. Men räknas kontantuttag i utlandet som utnyttjande av kredit från uttagstillfället? Mitt Forex kreditkort räknar det som ett vanligt "kortköp" till månadsfakturan
Det är väl en Forex-only finess? Har iaf inte sett liknande från annan utgivare, och är lite logiskt för Forex just som öht mest sysslar med "kontant-uttag" i utländsk valuta.

Använder man någon av de prenumerationer som erbjuds så lönar sig det bättre - för egen del är jag tyvärr inte intresserad av en enda av de som listas.

Hade önskat ett billigare kort än premium/max utan massa lull, med enbart poäng/cashback + reseförsäkring och ev lounge (likt Amex Gold rewards).

Men klart Amex Gold Rewards som huvudkontor och sedan Klarna Premium som komplement är ju rätt prisvärt för att tjäna in avios. Så får man räkna lite på om det finns ev partners via klarna appen som kan ge högre kickback än att ta köpet med Amex.
Ett avskalat kortalternativ hade varit drömmen

Toppen