Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Källan skriver ju att poängintjäningen är att likna med Amex, så rimligen är det per 100 kr spend.
Där har vi problemet då du anger att du antar att det är så rimligen. Varför är det så rimligen när informationen på hemsidan säger något annat? Att en CMO säger att deras kort ligger i paritet med AMEX in intjänande grad är korrekt men han kan ha utelämnat den lilla detaljen att det bara gäller cashbacken därav min fråga om hur frågan som besvarades formulerades.

Varför är det så rimligen när informationen på hemsidan säger något annat?
Att CMO och hemsidan inte ger samma besked är väl olyckligt. Nu tänker inte jag hoppa på Klarna ändå, så kanske kvittar för egen del. Men jag hade utgått från att formuleringen på hemsidan är olyckligt utformad tills motsatsen bevisas.

Att CMO och hemsidan inte ger samma besked är väl olyckligt. Nu tänker inte jag hoppa på Klarna ändå, så kanske kvittar för egen del. Men jag hade utgått från att formuleringen på hemsidan är olyckligt utformad tills motsatsen bevisas.
CMO svara faktiskt i tråden (som svar på @Avdankads kommentar om att hemsidan är olycklig formulerad)

"Bra feedback! Pratar med teamet så snart dom vaknar"

Så MAX för över 500 kr/mån ger 17,5 EB per spenderad hundralapp?

Amex elite: 20 kr / 30 kr (på sas.se), 2 x 2-4-1 och statuspoäng 6 EB per 100 kr.
Klarna: 17,5 kr

Vad är argumentet för att skaffa Klarna då förutom att Visa accepteras överallt? Något som man dessutom enkelt parerar med SAS MC Premium.
.

Så MAX för över 500 kr/mån ger 17,5 EB per spenderad hundralapp?

Amex elite: 20 kr / 30 kr (på sas.se), 2 x 2-4-1 och statuspoäng 6 EB per 100 kr.
Klarna: 17,5 kr

Vad är argumentet för att skaffa Klarna då förutom att Visa accepteras överallt? Något som man dessutom enkelt parerar med SAS MC Premium.
.
Får se om förmånerna blir lite mer konkreta.

"Medlemskapet inkluderar global reseförsäkring, tillgång till hotell- och flygförmåner genom samarbeten med bland andra SAS EuroBonus, Finnair Plus, och Spenn (Norwegian, Strawberry), med gratis måltider på La Girafe, Arlanda, samt prenumerationer och digitala tjänster från Storytel, Viaplay, Schibsted (SvD, Omni), The New York Times och Condé Nast (Vogue, GQ). Medlemmarna får även tillgång till tjänster som ClassPass och Headspace för träning och välmående."

Är det så att Klarnakortet inte har valutapåslag låter detta som ett gångbart alternativ att tillfälligt aktivera vid utlandsvistelse med bättre villkor än exempelvis Lunar.

Kan kredda Klarna för hanteringen av en av flygbolaget avbokad "errofare" för ett tag sen. Betalade med Klarnakortet. När återbetalningen dröjde anmälde jag detta i Klarna-appen. Transaktionen lyftes bort direkt och när pengarna väl kom efter 45 dagar kvittades det bara. Inget tjafs!

Får se om förmånerna blir lite mer konkreta.

"Medlemskapet inkluderar global reseförsäkring, tillgång till hotell- och flygförmåner genom samarbeten med bland andra SAS EuroBonus, Finnair Plus, och Spenn (Norwegian, Strawberry), med gratis måltider på La Girafe, Arlanda, samt prenumerationer och digitala tjänster från Storytel, Viaplay, Schibsted (SvD, Omni), The New York Times och Condé Nast (Vogue, GQ). Medlemmarna får även tillgång till tjänster som ClassPass och Headspace för träning och välmående."
Ser väl ut ut att kunna bli ganska konkurrenskraftigt med Amex Elite. Vouchers till resor som inte går att få ihop och ett EB silver är inte så mycket att hurra för. Men man skulle vilja ha mer detaljerad info om förmånerna på Klarna.

Toppen