Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Finns två
Alright, tack. Jag har en QR-kod redan nu som Plus men fattade inte att det var samma för Lounge key loungerna.
Finns två olika QR-koder.
En som används specifikt för Lounge Key - Sedan en som används för att bekräfta Klarnamedlemskapet på flertal ställen (exempelvis La Girafe på Arlanda).

Tycker Klarna har löst det snyggt i appen, och tydligt också med direktlänk till den andra QR-koden vid behov.

IMG_3921.jpg

Så att jag inte missar något finstilt, förutsatt att man skaffar Klarna Max, visst kan även den cashback som erhålls via Klarnas cashback-portal lösas in mot poäng hos partners, dvs inte enbart de 1,5% cashback som erhålls via kortet?

Om ja, är min tolkning rätt när jag uppfattat att vissa butiker kräver betalning med Klarna-kortet för att erhålla cashback via portalen medan andra fungerar även vid användning av annan betalningsmetod?

Exempel
100 kr spenderat med Klarna Max = 14 Avios (1,5 % cashback växlas).
Butiken ger 3 % cashback genom klarna = 28 Avios / 100 SEK.
Totalt 42 Avios för köp på 100 kr.

Om butiken erbjuder cashback även för köp med annan betalningsmetod kan man betala med Platinum Points Plus eller Gold Rewards och få 20 + 28 = 48 Avios per 100 SEK.

Om butiken dessutom erbjuder köp i annan valuta 40 + 28 = 68 Avios / 100 SEK i annan valuta (+ Amex valutaväxlingsavgift).

Tänker jag rätt eller missar jag något?
För någon som är urusel på matematik tackar jag för dina och alla andras räkneexempel.

Toppen