Senaste nytt

Klädsel vid flygning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill bibehålla glamouren lite och försöker (för det mesta) klä mig snäppet bättre än vardag när jag flyger. Det bidrar till känslan att det är mer än en busstur.

Bra - det var ett par "hippies" i Thai First Class BKK-SYD och det tyckte jag var synd, tog bort en del av den exklusiva känslan.

Använder oftast kavaj, skjorta och chinos för att det är smidigt med många fickor för pass, boardingkort och allt vad man bör runt på. Om vädret tillåter har jag helst så lätta skor som möjligt, ex. mockasiner.

Alltid bättre klädd. Man får alltid bättre bemötande både in-flight och på marken.

Alldeles särskilt när det skiter sig med byten intra-europa får jag alltid snabb service och den där extra stolen som "inte finns" för normalresenären. Oavsett vilken klass jag åker i eller om jag har status eller ej.

Jag köpte lite nya kläder innan jag åkte på min nuvarande resa. Club blazer, chinos och skjorta från Hugo Boss fungerar överallt. Rosa strumpor från Paul Smith i marinblå mockatofflor har varit succé till 80% (många tjejer som kommenterat) och 20% gaystämpel här i Australien men det är väl rätt bra betyg egentligen? :)

Flyger jag inom Europa för kortare vistelser (max 3 dagar) med möten/konferenser brukar jag alltid ha kostym på mig, detta då jag enbart har med mig en kostym samt enbart reser med handbagage.

Inom Europa för längre vistelser brukar jag ha skjorta på mig om jag har möten samma dag, annars t-shirt och jeans.

För USA vistelser brukar jag alltid ha jeans, t-shirt, munkjacka/tröja och sneakers under flighten. Sedan åker allt som oftast en keps på också. Denna klädsel i F kombinerat med ett par solglasögon och mina Bose QuietComfort 15 lurar resulterade i att flygvärdinnan frågade om jag var Avicii sist :)

Jag klär mig alltid respektabelt när jag reser. Personligen tycker jag det borde finnas någon sorts dresscode i Business och First class. Att resa som en "hippie" där borde inte få vara acceptabelt, vad är fel med lite klass?
Jag håller även med om att man blir lite bättre bemött när man är snyggt klädd. Senast vi flög business mellan DPS och BKk, satt ett danskt par i shorts, tshirt och flipflops. Personalen tittade lite på dem även om de självklart finns samma perfekta service. Jag skulle känna mig väldigt obekväm om jag reste klädd så, men smaken är ju olika.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen