Senaste nytt

Klädsel vid flygning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då vi verkar ha en del modemedvetna passar jag på att fråga: vad heter bolaget som har en liten guldörn som logo? Trode alltid att det var Oscar Jacobson men hade tydligen fel. Det är många som brukar ha piké och v-necks av detta märke.

Klädseln här i first loungen i BKK är väldigt varierande. En del i kostym och andra i flipflop shorts och urtvättad tshirt. Jag kör något mellanting, jeans och piké, är för varmt för att ha mer än så enligt mig, blir eventuellt byre till skjorta på planet.

Klädseln här i first loungen i BKK är väldigt varierande. En del i kostym och andra i flipflop shorts och urtvättad tshirt. Jag kör något mellanting, jeans och piké, är för varmt för att ha mer än så enligt mig, blir eventuellt byre till skjorta på planet.

Klädkoder/-seder varierar mellan olika länder och klimatområden. Flygen knyter ihop olika länder. Därför blir det omöjligt att enas om vad som är rätt klädkod då man flyger. Ge upp!

Air Marshals njuter inte av champagnen och har inte en strålande vacker hustru vid sin sida :cool:

Min senaste Air Marshall som jag "upptäckte" hade fått min gångplats i First på US Airways mellan DCA-CLT anno 2004. Han hade baggy jeans, t-shirt och en ryggsäck. Mellan hinkande av mina "gratis" G&T på resan dit, tittade jag frenetiskt för att se om jag kunde se tjänstevapnet...

Inta EU är det nästan alltid kostym då det oftast är i kombination med affärsmöten. Long haul så har jag gärna chinos & en skön skjorta (Business Casual). Spelar ingen roll vilken kabin, alltid samma klädsel. Tycker personligen att man skall vara klädd enligt principen; Snyggt, fräsch och bekvämt.

Skulle aldrig åka i adidas overall bara för att det skönt, inte heller kortbyxor och flipflop.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen