Senaste nytt

Klädkod på Stavanger - Houston?

Jodå, det är ett krav att man är presentabel när man reser på ID-biljetter. Inge dyka upp i shorts och flip-flops här inte! De flesta kollegor har nog sitt sunda förnuft i behåll och bryr sig mindre om man är på väg till Alicante i juli men man skulle definitivt stöta på patrull om man försökte åka business class med trasiga jeans och linne. Detta på personalbiljett alltså.
Ja, men det är väl alltid ett krav att man reser representabel? Hela och rena kläder liksom :)

Jag har flugit mycket på ID biljetter och det finns en klädkod hos de flesta flygbolagen kring ID så det skulle kunna vara riktigt, vet att på BA skulle man aldrig få flyga första klass utan kavaj tex, men, kavaj tvång i business på SAS låter som en overkill. Jag brukade alltid kolla klädkod om jag hade ID på ett bolag jag inte flugit med tidigare.

Jag har flugit mycket på ID biljetter och det finns en klädkod hos de flesta flygbolagen kring ID så det skulle kunna vara riktigt, vet att på BA skulle man aldrig få flyga första klass utan kavaj tex, men, kavaj tvång i business på SAS låter som en overkill. Jag brukade alltid kolla klädkod om jag hade ID på ett bolag jag inte flugit med tidigare.

Kan man ta ut ID-billetter hos British airways på First class?

Låter mycket konstigt att som betalande pax ha fått en tillsägelse om klädsel. På ID-biljett har jag fått byta fr jeans t chinos för att flyga SAS business fr Newark t Arn. SAS använde klyschan: 'Vi kan flyga' när det gällde personalresor. Man fick en bok om att man inte ska störa personal, stå sist vid boarding och klä sig fint...

Låter ju förvisso inte helt tänkbart heller :) Jag tror inte SAS har klädkod på vissa biljettyper utan att samtidigt ha det på andra.
Det kan jeg fortælle at de i højeste grad har! SAS tillemper eksempelvis "smart casual".
Kan man ta ut ID-billetter hos British airways på First class?
Man kan ikke, men jeg mener det er muligt for ansatte i British Airways at 1(?)/år købe en ID billet i First.

När vi åkte ner på "julkalenderresan till Aten" med ett stort gäng härifrån för ett år sen ungefär så var det väl nån som satt bredvid en eller två tjejer som åkte på ID-biljett och fick lite kritik för sin klädsel (tror hon var tvungen att låna en kavaj/jacka). Kan det ha varit @David och nån till som satt på samma rad?

Toppen