Senaste nytt

Kenya Airways seating B787-8 businessclass

Skysteam

Medlem
Hej,

Ska flyga med KQ i deras Dreamliner, där config är 2-2-2 i två avdelningar om 3 rader - galley - 2 rader. Jag har efter mycket letande hittat att rad 1 har TV-skärm som fälls upp, och de andra sitter på stolen framför. Är det någon som har erfarenhet att dela, om vilken plats jag och min medresenär bör välja? Jag är skeptisk till rad 1, och tror att också att de två raderna i "lilla kabinen" är ett sämre val. Kanske är rad 2 bäst?
Tips mottages tacksamt, pros and cons!

Alla platser är rätt likvärdiga. Hade själv valt rad 2 för att slippa skärm som behöver fällas ut men ändå vara en bit ifrån galley.

Det är upp till smak och tycke, ofta brukar ”mindre sektioner” kännas mer exklusiva, men eftersom det är frågan om 3 och 2 rader så är skillnaden klart mindre. 18 vs 12 pers i utrymmet. Men såklar är galleyljud också en faktor, så jag skulle antingen välja rad 2 eller 5. Skönt att sitta i ”hörnet med ingen bakom”.

Det är upp till smak och tycke, ofta brukar ”mindre sektioner” kännas mer exklusiva, men eftersom det är frågan om 3 och 2 rader så är skillnaden klart mindre. 18 vs 12 pers i utrymmet. Men såklar är galleyljud också en faktor, så jag skulle antingen välja rad 2 eller 5. Skönt att sitta i ”hörnet med ingen bakom”.
Tack för svar. Antar att du menar rad 3 och 5, ifall det ska vara i hörnet? Oavsett, rad 1 verkar inte populär i svaren här, så jag skippar den.

Hej,

Ska flyga med KQ i deras Dreamliner, där config är 2-2-2 i två avdelningar om 3 rader - galley - 2 rader. Jag har efter mycket letande hittat att rad 1 har TV-skärm som fälls upp, och de andra sitter på stolen framför. Är det någon som har erfarenhet att dela, om vilken plats jag och min medresenär bör välja? Jag är skeptisk till rad 1, och tror att också att de två raderna i "lilla kabinen" är ett sämre val. Kanske är rad 2 bäst?
Tips mottages tacksamt, pros and cons!
Ska själv flyga med dem i september. Har valt rad 2 då jag verkligen inte gillar skärmar som man måste fälla upp.

Rad 2 blir perfekt tänker jag då jag så snabbt som möjligt vill bli serverad fördrinken!

Tack för svar. Antar att du menar rad 3 och 5, ifall det ska vara i hörnet? Oavsett, rad 1 verkar inte populär i svaren här, så jag skippar den.
Jag tänkte rad 2 för att vara lite längre från galley, men rad 5 om man prioriterar hörnet.
Sen är frågan ifall det finns galley framför rad 1 och bakom 5?
Frågor, frågor.

Testade första raden i främre (1J) och "mini cabin" (4J) här i april. Föredrog den senare mest för att den var helt tom i övrigt. Men ja IFV sitter lite skevt och snett när den är utfälld där. Också ganska seg (vilket du kan se på bilden där tumnaglar inte laddats ens).

Attachments

• IMG_0348 Large.jpeg
    IMG_0348 Large.jpeg
    168,1 KB · Visningar: 69
Toppen