Senaste nytt

Kastrup bygger om banor...

Vad flyger du med där? Ser väldigt "högvingad" ut.
Det var ATR-72 från Hamburg.
[Ironi]Precis som vid alla vägarbeten - väl avspärrat men inte en arbetare så långt ögat kan nå... ;) [/Ironi]
Det är en stor skillnad i Kina. Det finns folk överallt vid vägarbete. Det är dock endast hälften av arbetsstryka arbetar samtidigt, om det var en bra management...

Kollade av en händelse på Flightradar igår, och mot alla andra landningar var där en Cargo Maskin från China Eastern som landade på bana 22R, alltså den bana som nu under sommarn och allt som oftast annars används som start bana .. Måste varit en ganska märklig syn att se den segla ner över hangarer och terminal byggnad.. Jag har då aldrig sett någon landa där tidigare.... Undrar varför - Alla andra heavy klarar ju av 12/30 som man nu använder då 22L asfalteras om.

Kollade av en händelse på Flightradar igår, och mot alla andra landningar var där en Cargo Maskin från China Eastern som landade på bana 22R, alltså den bana som nu under sommarn och allt som oftast annars används som start bana .. Måste varit en ganska märklig syn att se den segla ner över hangarer och terminal byggnad.. Jag har då aldrig sett någon landa där tidigare.... Undrar varför - Alla andra heavy klarar ju av 12/30 som man nu använder då 22L asfalteras om.
Thai körde den landning igår också på TG950. Jäkligt häftigt när man i princip står under den när den är på väg ner...

Riktigt cool inflygning över Köpenhamn nu ikväll. Kan tänka mig att baren på Bella Sky är hygglig för spotting just nu...!
7e9b3a73cc518f2163748c3b96082db5.jpg

8d333d05e17cd2c6b4bb25ad793370b0.jpg

Fick en inflygning över Köpenhamn förra veckan , Fisketorvet närmast och operan längst bort

Attachments

• 20150727_185759.jpg
    20150727_185759.jpg
    45,3 KB · Visningar: 212
Toppen