Hehe, inte varit på många men väldigt mycket i nämnda Puerto Rico. Helt fruktansvärt ur många aspekter. Maten är makalöst usel, servicen går väl att leva med. Fruktansvärt dyrt boende med tanke på vad man får. San Juan är faktiskt nog den absolut sämsta staden jag varit i. Känslan av att ”det måste finnas något ställe” har aldrig varit större men efter totalt kanske fyra-fem månader kvarstår frågan.Har inte varit på så många öar men St.Thomas är min favorit. Underbara stränder där man fick vara ifred. St. John och Saint Maarten även ok. Bahamas har fantastiska stränder men är en turistfälla. Det absolut sämsta stället jag varit på är Puerto Rico. En riktigt skitställe med värdelös mat och service. Åk inte dit. Fullt av lata människor som inte vill arbeta. Inte undra på att man nu har ansökt om den största konkursen i USAs historia. Påminner om Grekland. Alla tycker att de är oerhört intelligenta och jobbar hårt när verkligeheten är den direkt motsatta.
Gäller egentligen hela ön skulle jag säga, lyckades inte hitta ett enda ”smultronställe”…
De jag jobbade kom jag dock verkligen att gilla.
Annars bara varit på St Kitts och Dominikanska. Helt ok men Karibien har enormt mycket kvar att bevisa och jag är väldigt skeptisk. Tror helt enkelt jag måste undvika ställen där amerikanska turister dominerar, smak- och fulheten (naturen kan ju vara storslagen och underbar men exploateringen och ”upplägget/tillgängligheten” förstör ofta) gör det ofta outhärdligt för de pengar man man är tvungen att lägga. Tom Hawaii (Kauai) var en ganska stor besvikelse och gav ingen känsla av ”hit kan jag åka igen”.
Ursäkta för gnället och off topic men skönt att få skriva av sig.