Senaste nytt

Kanada öppnar gränsen för vaccinerade från 7:e september 2021

Tamas

Medlem
Har någon erfarenhet med "Suitable Quarantine Plan"?
Jag hittar inte något konkret. Behövs det hotellbokning, eller bara att svara att ja, jag vet vad quarantine innebär och har pengar att boka oss in i ett hotel på 14 dagar om det blir så?
 

Stefan G

Medlem
Jag landade i Toronto igår, hade bara fyllt i adressen på hotellet vi övernattar på. I arriveCAN fyllde man inte i någon plan bara vilken typ av boende och adress. Inga speciella frågor om det i tullen heller.
 

majer

Medlem
Jag landade i Toronto igår, hade bara fyllt i adressen på hotellet vi övernattar på. I arriveCAN fyllde man inte i någon plan bara vilken typ av boende och adress. Inga speciella frågor om det i tullen heller.
Jag gjorde något liknande för en månad sedan i Vancouver.
 

Tamas

Medlem
Glädjande nyheter fr.o.m 25/4.

Quarantine plan behövs inte längre heller, samt munskyddskrav lättnades.

Unvaccinated or partially vaccinated children 5 through 11 years old
Starting April 25, 2022 at 12:01 am (ET): Unvaccinated and partially vaccinated children under the age of 12 are no longer required to provide a valid pre-entry test result, if they are accompanying a fully vaccinated adult.

They will be exempt from quarantine, without any limitations on their activities. This means, for example, they don't need to wait 14 days before attending school, camp or daycare. However they will need to wear a mask in public settings (including school) for 14 days after arrival to Canada.
 
Om man kommer från Usa med flyg och enbart har transfer på Toronto YYZ, utan att lämna flygplatsen. Då behöver man inte ladda ned ArriveCan?

Är det korrekt uppfattat?
 

micke

Medlem
Någon som kan bekräfta om det enda man behöver för att bli insläppt i Canada är ifyllt ArriveCan? Är trippelvaccinerad och flyger direkt. Alltså inget test innan?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Någon som kan bekräfta om det enda man behöver för att bli insläppt i Canada är ifyllt ArriveCan? Är trippelvaccinerad och flyger direkt. Alltså inget test innan?
Stämmer bra, behövs deras eta (eller vad den heter, samma som USA esta typ) också som kostar 7$ att göra online
 

Gus

Medlem
Stämmer bra, behövs deras eta (eller vad den heter, samma som USA esta typ) också som kostar 7$ att göra online
Låter väldigt bra. Har en resa till Toronto i september med en kompis, SAS business. Har inte flugit på två år (de två åren dessförinnan besökte jag 40 länder) så detta känns otroligt spännande. :)
 
Toppen