Senaste nytt

Kan vi besöka alla världens länder 2016? (Karta)

Libanon, Nepal och Uganda känns ju som någorlunda etablerade turistländer som säkert har besökts av BC:are 2016 men som inte sett tråden :)

Ligger på ett hotellrum i Bogotá 05.00 och uppdaterar detta på mobilen. Hoppas att det blir rätt. Inser ju nu att jag valde helt fel julresa med tanke på vilka länder som saknas.

visited_countries.png

Asia:28 90.32%
Africa:30 53.57%
Caribbean:20 90.91%
Europe:48 100%
Middle East:16 76.19%
North America:4 100%
Pacific: 9 45%
South America: 12 92.31%
Total Visited:167 77.31%

20161229_052211.png 20161229_052151.png

Så vi nådde inte riktigt fram. Vad sägs om ett nytt försök 2017?

Jag tycker absolut att vi ska testa igen under 2017. Det jag har saknat dock är bildbevis. Inte för att jag misstror någon men bilder är ju ganska trevligt. Ett land eller landområde borde inte få räknas förrän man också har laddat upp en bild.

Jag har också under hela det här projektet haft svårt för att t ex Grönland rödmarkerats för att man besökt Danmark, eller Hongkong för att man besökt Kina. I det ena fallet så är det en stor och tydligt avskiljd landmassa som egentligen har väldigt lite att göra med Danmark rent geografiskt och i det andra fallet så är det två helt olika immigrationsregler och de har sina egna immigrationskontroller, även mellan varandra.

Det finns andra liknande exempel som jag tycker borde räknas individuellt.

Varför inte besöka all världens flygplatser med IATA kod?

o_O Detta är också ett alternativ, men ännu svårare tror jag.
Dessutom hade det tvingat oss att med livet som insats flyga med Susy air och liknande. :eek:
Även om det också är lite lockande. :rolleyes:

Jag tycker absolut att vi ska testa igen under 2017. Det jag har saknat dock är bildbevis. Inte för att jag misstror någon men bilder är ju ganska trevligt. Ett land eller landområde borde inte få räknas förrän man också har laddat upp en bild.

Jag har också under hela det här projektet haft svårt för att t ex Grönland rödmarkerats för att man besökt Danmark, eller Hongkong för att man besökt Kina. I det ena fallet så är det en stor och tydligt avskiljd landmassa som egentligen har väldigt lite att göra med Danmark rent geografiskt och i det andra fallet så är det två helt olika immigrationsregler och de har sina egna immigrationskontroller, även mellan varandra.

Det finns andra liknande exempel som jag tycker borde räknas individuellt.

o_O Detta är också ett alternativ, men ännu svårare tror jag.
Dessutom hade det tvingat oss att med livet som insats flyga med Susy air och liknande. :eek:
Även om det också är lite lockande. :rolleyes:

Om du har en bättre karta att markera besökta länder på så är jag öppen för att byta. Annars är vi slavar under hur Traveltip markerar länder.

Kul med ett nytt försök, men vi borde inte hitta på egna regler för vad ett land är. Det blir så himla mycket svårare då. Skall alla länder med självstyre eller fristående landmassor definieras var för sig, blir det lätt,mycket diskussion. Låt oss hålla oss till definierade stater.
Vid en snabbtitt verkar den inte helt korrekt. Exempelvis markeras Serbien & Montenegro tillsammans, trots att de gick olika vägar för flera år sedan.

Vid en snabbtitt verkar den inte helt korrekt. Exempelvis markeras Serbien & Montenegro tillsammans, trots att de gick olika vägar för flera år sedan.
Kan va en något öm tå:rolleyes:o_O

Håller med om att bilder vore kul! Men inget måste, men om man besöker något obskyrt land vore det kul med bild.

Edit: Kan tipsa om appen been för ios. Verkar göra skillnad på Grönland/Danmark, Kina/Hong Kong och GB/Channel islands osv.

Toppen