Senaste nytt

Kan vi besöka alla världens länder 2016? (Karta)

Malawi och Zambia fixade
Tillagt, snyggt!

Vanuatu i början av året Svalbard just nu
Strålande, tillagt.
Rumänien
Bulgarien
Österrike
Polen
Estland

verkade saknas enligt listan
Vilken lista? Enbart Bulgarien saknas av dessa. Har du varit där eller var det bara ett påpekande?

Estland Polen och Österike är röda på kartan
Korrekt.

Geogien och Armenien var jag i Februari.
Jag såg nu att det inte var ifyllt
Snyggt. Tillagt.

visited_countries.php

Asia: 24 - 77.42%
Africa: 23 - 41.07%
Caribbean: 16 - 72.73%
Europe: 43 - 89.58%
Middle East: 15 - 71.43%
North America: 3 - 75%
Pacific: 5 - 25%
South America: 11 - 84.62%
Total Visited: 140 - 64.81%

Svalbard är inte markerat antingen som Svalbard eller tillhörand Norge, jag fick lära mig på plats att Norsk lag gäller där men att alla länder som skrivit undet Svalbard traktaten har rätt att bo och arbeta där bara man kan försörja sig själv och inget land får beskatta sina medborgare mer än vad som används till Svalbard. Det finns ingen moms eller tobaks/spritskatt vilket resulterat i att mjölken kostade ca 30 kr litern pga flygfrakten medan PalMall cigaretter kostade 56 kr/limpa man fick som besökare köpa 1,5 L sprit och 25 öl vid uppvisande av flygbiljett samma mängd som de bofasta får köpa/ månad enl. en gammal regel från tiden då gruvbolaget bestämmde där.

om ingen annan har hunnit före kommer jag att hälsa från Madagascar om 1 månad! så kan vi pricka in ett nytt land + ytterliggare 600,000km2 täckt =)

Ser att någon annan också skrivit Svalbard även om det inte är rödmarkerat på kartan, men jag har också varit där nu så kan bockas av. :)

Bulgarien i vintras och Montenegro i påskas (båda ser ut att vara gråa). Besökte även Swaziland i Januari!

Toppen