Senaste nytt

Kan vi besöka alla världens länder 2016? (Karta)

flybob

Medlem
@flybob, vilka länder är kvar inom Europa? :)

Albanien, Andorra, Bosnien, Bulgarien, Liechtenstein, Montenegro och San Marino. Monaco, Guernsey, Jersey och Isle of Man står också som Europ på Traveltip.

Cypern (inklusive Norra Cypern) kan bockas av.

Djibouti kan bockas. 18-26/3.

Inte orkat läsa hela tråden men Jamaica och Grekland kan jag bidra med i år hittills.

Spenderade påsken i Belgrad, så Serbien kan bockas av!

Tillagda.

Interactive Visited Countries Map | amCharts

amCharts (3).png



visited_countries.php



Asia:21 - 67.74%
Africa:15 - 26.79%
Caribbean:10 - 45.45%
Europe:37 - 77.08%
Middle East:9 - 42.86%
North America:3 - 75%
Pacific:3 - 15%
South America:9 - 69.23%
Total Visited:107 - 49.54%
 

rvarttinen

Medlem
Förenade Arab Emiraten och Maldiverna

Edit: my bad .. såg några sidor senare att dessa länder var redan avprickade.
 
Last edited:

Smuffe

Medlem
Skulle någon med inside information kunna nämna några roliga länder i Asien (utöver DPRK som @Thornado just lyckats bidra med) som inte har prickats av samt som är relativt billigt att ta sig till från Manila?
Det ser ju ut som att jag flyttar till just Manila i mitten av juni och tänkte satsa på minst en weekend i månaden runtom i Asien. :D
Vi har ju endast prickat av ca 70%... :)
 

Troy1

Medlem
Skulle någon med inside information kunna nämna några roliga länder i Asien (utöver DPRK som @Thornado just lyckats bidra med) som inte har prickats av samt som är relativt billigt att ta sig till från Manila?
Det ser ju ut som att jag flyttar till just Manila i mitten av juni och tänkte satsa på minst en weekend i månaden runtom i Asien. :D
Vi har ju endast prickat av ca 70%... :)
Östtimor och Brunei kanske? Till Brunei flyger air-asia billigt och till Östtimor brukar det vara billigast (i alla fall ett för ett par år sedan) att flyga till Bali och sedan ta sig vidare därifrån.
 
Toppen