Senaste nytt

Kan riksdagsledamöter få EuroBonus Gold automatiskt?

Med taxi till och från flygplatsen så bör man nog kunna ta sig dörr till dörr på 3 timmar.

3 timmar, ja. Det är ungefär det jag räknar med när jag flyger från västra Sverige upp till Stockholm eller omvänt (+/- 10–25 minuter). Bör vara ungefär liknande tider inom Skåne också.

Menar Du att det skulle vara en total tidsvinst? Knappast.

Man sparar nog säkert 3–4 timmar på en t/r resa till/från Skåne om man flyger med SAS. Fast det förutsätter precis som Jonas C säger att man använder taxi i samtliga leden, att allting funkar minutiöst in i minsta detalj och att någon betalar notan för allt.

På en resa som görs över dagen är ju självklart att man flyger i en eller flera riktningar, men på veckopendling som fallet är för de flesta riksdagsmän/kvinnor så förefaller detta som absurt i mina ögon!!

Din kalkylering förutsätter ju att man bor vid gaten på Sturup och jobbar vid gaten på Arlanda.

Precis, lika väl som om man bor på perrongen och jobbar på Stockholms central....

Det var en jämförelse av restid, dörr till dörr är skillnaden inte så stor men de borde vara en tidsbesparing att flyga istället för att åka tåg.
Jag tror även man känner sig lite fräschare än vad man gör efter att man har åkt tåg i 5h, trots 1:a klass.

Precis, lika väl som man bor på perrongen och jobbar på Stockholms central....

Det var en jämförelse av restid, dörr till dörr är skillnaden inte så stor men de borde vara en tidsbesparing att flyga istället för att åka tåg.
Jag tror även man känner sig lite fräschare än vad man gör efter att man har åkt tåg i 5h, trots 1:a klass.

Jag vill gärna veta vilken avgång du hittar som tar hela 5 timmar… :confused:

Sen uppstår det ju allt för ofta förseningar, så man får räkna med att det minst tar fem timmar. Sist jag tog tåget till Köpenhamn tog det 8 1/2 timmar, men det är en annan sak ;)

Är inte det bestickning?Om det är så menar jag..

Tror inte detta stämmer överhuvudtaget, men om det gör det så är det säkert en framförhandlad resepolicy mellan staten och SAS precis som mellan SJ och staten som innebär att de som vill kan ta emot ett årskort (och därigenom SJ Prio) på valfri nivå därpå staten betalar en viss summa för kortet. Kanske kan det vara så att det är en slags kompensation för alla Eurobonus som förfaller? Ger dock inte ören för den förklaringen.

Varför SAS vilja ge "Anna-Maria Bengtsson, 49 år från inre skogarna av Norrlands inland" ett EBG på grund av att hon är statligt anställd och sitter i riksdagen övergår förövrigt mitt förstånd.

Toppen