Senaste nytt

Kan någon tipsa om bästa Economy från Europa till New York? (Star Alliance)

Nu kommer en klurig fråga som det verkar vara svårt att hitta bra svar på: vilka av följande har bättre economy kabin?
Enligt webben borde bolagen placeras såhär:
1. SQ
2. LX
3. OS
4. VS
5. TK

Sen återstår på andra fas NZ, SU, SN, KE, OZ, AB, NH, BR att testa. SU sticker ut rejält pga maten och låter ta 2 väskor med.

New York-Göteborg t/r med Brussels Airlines i Economy class kostar ca 795 USD inkl. skatter. Alltså en vanlig betald biljett. (Fare basis: LKXNC13S)
Jag har kollat upp denna fare. Problemet med den är låg M&M intjäning pga bokningsklass(tror det bokas i L/T) och ingen hos andra. Surt.
Vart skulle du lägga poängen om inte M&M?

Jag vet inte om seatpitchen men säten ser helt OK ut hos Jet Airways(9W). De flyger bl a Bryssel-New York/Toronto.

6130097989_da3ff38635_z.jpg

(Foto: Economy class on Jet Airways Airbus 330-200 by quixoticguide on Flickr)

2944329562_8d7ce8edb4_z.jpg

(Foto: Economy Class by Sheila Liu on Flickr)

Jag vet inte om seatpitchen men säten ser helt OK ut hos Jet Airways(9W). De flyger bl a Bryssel-New York/Toronto
Klart godkänt alternativ från EWR som är testat med bra review av kollegor. Dock en bra deal måste tajmas rätt i tid, typ några veckor efter nyår.
Ger UA/DL miles om jag minns rätt. Stolarna ser nya ut, undrar om de har medialådor under varannan stol som hos andra A33X?

Last edited:
Har du någon erfarenhet av KE och OZ?
Jag har aldrig flugit med Korean Air(KE) men jag har flugit Asiana(OZ) både i Business och i Economy.
Min erfarenhet av OZ Economy är dock shorthaul, så det kanske inte är relevant jämförelse med longhaul produkt.

OZ Economy stol på narrowbody plan är ungefär som får på de flesta Europeiska flygbolags Economy.
Servicen är förstås bättre än de flesta Europeiska flygbolag och mat & drycker serveras gratis. Portioner var ganska generösa.
In-flight entertainment system var obefintlig på äldre plan men på nya narrobody plan har TV skärmar på taket och man kan koppla hörlurar för att lyssna.

Toppen