Senaste nytt

Kan man slippa av-/ombokningsavgiften på SAS award

Har en poängresa bokad sedan länge till Svalbard med frun i sept.
Nu har hon fått cancer och går på cellgifter. Vi har valt att vänta in i det längsta med att avboka då en behandlingsomgång varar i 3 veckor där man först får en dos. Första veckan mår hon piss, 2a veckan bättre och den sista vecka ganska OK. Vår resa ligger i slutet på vecka 3 så ... Vi avbokar om det behövs.
Läser jag på SAS hemsida så är det 250:- skalle i avgift men jag hittar inget om medicinska skäl kan vara ett "undantag". Det är ju skitpengar så det är mer av principiella skäl (och att jag vet att min försäkring betalar ut (i västa fall))
 

palmen

Moderator
Det är alltså ingen extraavgift man måste betala, utan 250kr dras av på det redan betalda beloppet. SAS återbetalar alltså en mindre summa än vad som är betalt.
När jag avbokade en resa så fick jag upp en betslsida där de drog 750 kronor för avbokning, och fick tillbaka hela summan jag betalat innan.
 

ekf

Medlem
var det ren SAS-award eller Star Alliance? För ren SAS så har jag inte fått betalsidor utan de har dragit av avgiften.
Det är väl bara på SAS-awards som det är avbokningsavgifter? På *A-awards så får man bara inte tillbaka *A-avgiften, men den har man ju redan betalat.
 
Toppen