Senaste nytt

Kan man köpa Nordic Choice poäng?

KRYSS

Medlem
Hej,

jag fick mail om att mina poäng snart förfaller. Bodde några nätter genom jobbet för rätt länge sen. Jag såg sen att man kunde skänka poängen till Unicef lagom till jul nu. Lät bra och loggade in och försökte göra detta. Men det går visst bara att göra i hela 10000 tal? Jag har 9550...

Kan jag köpa de sista 450 poängen någonstans så jag kan skänka allt? Känns dumt om de brinner inne.

Trot inte det.

Men det ska väl gå att t.ex. gå och äta på en av deras hotellrestauranger och få poäng även om man inte bor där :)

Eller om du är Coop-medlem eller Finnair-medlem kan du föra över därifrån. Men kanske inte i så små poster.

Jag kollade på Finnair, då behöver man ha 23000 poäng.

23 000 Finnair Plus-poäng = 7500 Nordic Choice Club-poäng

Jag har inte så många Finnair poäng heller.

Jag har 2900 poäng. Kan man överföra (hur? Pris?) så kan du få en skvätt att skänka.

Tack, jag vet faktiskt inte om det går att föra över mellan olika konton. Jag får maila dem att fråga. Behöver som sagt bara 450 poäng för att kunna skänka till Unicef. Tycker det är synd att man inte kan skänka valfri summa poäng bara till någon sorts "Välgörenhetspott" som de sen skänker i jämna summor.

Vill du idka lite välgörenhet för poängen så kan du alltid köpa ett presentkort på Nordic Choice för poängen och ge till en hemlös. Kanske också fungerar för mat. Stadsmissionen kan möjligen också ha användning för en nödnatt för någon som flytt en svår hemsituation. Vill du görs en god gärning för poängen istället för att låta dem brinna inne så är det nog inga problem, om du bara är lite kreativ.

Riktigt dålig stil av Nordic Choice att sätta såna gränser. De borde istället bara säga typ ”poäng som förfaller går till Unicef” (eller charity of your choice).

Riktigt dålig stil av Nordic Choice att sätta såna gränser. De borde istället bara säga typ ”poäng som förfaller går till Unicef” (eller charity of your choice).
Gäller väl tyvärr de flesta program.. Även om Nordic choice verkar ha högre minsta gräns än de flesta andra jag stött på så finns gränsen för jämt.

Säkert relaterat till deras transaktionskostnad. Men de kunde ju tex göra undantag just i ett fall där man tömmer kontot eller åtminstone tömmer allt som är på väg att gå ut. Helt ok att man måste göra aktivt val tycker jag, men gränsen borde kunna mjukas upp.

Hur många av dina poäng förfaller? De har en ny möjlighet nu, man kan köpa presentkort på resväskor hos Accent. Jag använde detta just för att mina poäng annars skulle förfalla.
Poängshop

Från 3500 bonuspoäng (som ger 100 kr att köpa resväska för på Accent)

Innestående poäng, liksom presentkort och liknande som går ut är kassakor för bolaget som har dem. De har en skuld som enkelt avskrivs utan motprestation. Ger lite klirr i kassan om man har stor volym.

Toppen