Senaste nytt

Kan man inte boka för poäng längre på Rezidor hotels?

MartinH

Medlem
Jag har ambitionen att göra slut på mina poäng hos Radisson för att istället välja annan kedja. Jag har nästan 300 000 poäng och tänkte börja med att boka nätter i Oslo i augusti. Men oavsett vilka datum jag väljer från augusti och framåt så finns det inga bonusnätter att boka. Jag testade även lite random nätter i Göteborg, men inga bonusnätter verkar finnas. Är det jag som gör något fel eller har de tagit bort allt vad bonusnätter heter?
Finns inte bonusnätter längre, bara delbetala med poäng. Scrolla upp några inlägg så ser du.
 

v00peter

Medlem
Ok, tack för informationen. Men herre jösses vad de tagit i gällande kostnad att boka för poäng. 2 standardrum i augusti på Gardemoen 197 000 poäng!
 

TP12

Medlem
Ok, tack för informationen. Men herre jösses vad de tagit i gällande kostnad att boka för poäng. 2 standardrum i augusti på Gardemoen 197 000 poäng!
Ja de har skjutit programmet i sank totalt. Fick ett utskick på jobbet för några veckor sedan där vi kunde signa upp för omedelbar Premium status. Har aldrig hänt förr att det aktivt mailas ut om sådana erbjudanden så funderar på om det är ett tecken på att åtminstone våra bokningar hos Radisson har sjunkit.
 

mha321

Medlem
Ja de har skjutit programmet i sank totalt. Fick ett utskick på jobbet för några veckor sedan där vi kunde signa upp för omedelbar Premium status. Har aldrig hänt förr att det aktivt mailas ut om sådana erbjudanden så funderar på om det är ett tecken på att åtminstone våra bokningar hos Radisson har sjunkit.

Nu vet jag inte var du jobbar såklart men den typen av erbjudanden är inte helt ovanliga i stora företag när de har signat en ny Corp deal tex.

Och premium är ju en nivå i princip under gamla silver där det nästan räcker ett du bara går förbi ett gäng Radisson på gatan utanför för att de ska slänga den efter dig..

Så jag tror inte den är kopplad. Men det måste rimligt kosta dem en hel del bokningar. Som de kanske måste ta igen på stötte rabatter på tex Corp deals..
 

TP12

Medlem
Nu vet jag inte var du jobbar såklart men den typen av erbjudanden är inte helt ovanliga i stora företag när de har signat en ny Corp deal tex.

Och premium är ju en nivå i princip under gamla silver där det nästan räcker ett du bara går förbi ett gäng Radisson på gatan utanför för att de ska slänga den efter dig..

Så jag tror inte den är kopplad. Men det måste rimligt kosta dem en hel del bokningar. Som de kanske måste ta igen på stötte rabatter på tex Corp deals..
Vi är ca 400k anställda så har avtal med de flesta stora kedjor inklusive diverse fast tracks för status - detta är samlat på relevanta sidor på vårt intranät och brukar gå ut notifieringar över tex. Yammer (om man är med i grupp gällande reseavtal och liknande) när något nytt erbjudande dyker upp. Men att de aktivt mailar om den här typen av avtal har jag inte sett förr.

Men jag övertolkar kanske :)
 
Toppen