Senaste nytt

Kan man inte boka för poäng längre på Rezidor hotels?

Jag kom på att jag har 100k poäng kvar att bränna och tänkte nyttja dom i december.
Problemet är bara att ALLA rum på ALLA hotell saknar en grön bock för "går att boka med poäng".
Inte ens januari visar någon tillgänglighet.

Vadan detta?

Sjukt laggig hemsida dom har nu för tiden förresten.
 

Jonas F

Medlem
Efter megadevalueringen för ett par veckor sedan så är det tänkt att alla rum ska gå att betala med poäng för ett väldigt dåligt värde för poängen (så exempelvis kampanjen de har nu där man får 2000 extrapoäng kan man väl räkna om till en 30-40 kronors rabatt på nästa bokning kanske, inte superspännande!)

Man väljer bara de vanliga priserna och där kan man sen välja hur mycket av priset man vill betala med poäng. Inga rena poängpriser finns längre kvar.

Om det är så att mätaren för att dra antalet poäng som ska kunna välja inte dyker upp är det nog bara något krångel med sidan. Eller så har någon dragit i handbromsen kring den här dåliga ändringen! Man kan ju alltid hoppas!

Edit: Jag ser nu när jag provar själv att jag inte heller får upp möjligheten att välja att betala med poäng. Så något verkar ju vara generalknas. Man kanske kan hoppas att någon tittar över poängstrukturen lite efter den kritik som har framförts. Men det kanske är att hoppas på för mycket...
 
Last edited:

Jonas F

Medlem
Nu fungerar det att delbetala med poäng för mig igen så tyvärr verkar det inte som någon dragit i handbromsen trots allt. Fortfarande lika usel inlösenkurs för poäng så de 2000 extrapoängen vid senaste kampanjen är väl värda omkring 30 kronor på ett ungefär.
 

Brandten

Medlem
Kollar på hotell i Düsseldorf men ser ingenstans hur jag kan betala för hotell i appen efter uppgraderingen?
Nu såg jag. På sista steget. Någon som kan tolka om det här är bra värde?
44beb1ec42faa06ea0e389f91f07b710.jpg
 

henrik l

Medlem
Har bestämt mig för att behålla Amex-Platinum tillsvidare. Vid första anblicken ser det ju ut som att Radison Rewards klarade sig lindrigt undan när växelkurserna slaktades. Men jag har försökt greppa vad poängkostnaderna per natt är, men som nämnts i tråden är det inte helt enkelt. Har testat dummybokningar, men ser att det inte går att boka med poäng. Är det så att man måste ha poäng på kontot för att alternativet att betala med poäng skall dyka upp?

Är ju hastigt och lustigt Premuim tack vare platinum.
 

ekf

Medlem
Har bestämt mig för att behålla Amex-Platinum tillsvidare. Vid första anblicken ser det ju ut som att Radison Rewards klarade sig lindrigt undan när växelkurserna slaktades. Men jag har försökt greppa vad poängkostnaderna per natt är, men som nämnts i tråden är det inte helt enkelt. Har testat dummybokningar, men ser att det inte går att boka med poäng. Är det så att man måste ha poäng på kontot för att alternativet att betala med poäng skall dyka upp?

Är ju hastigt och lustigt Premuim tack vare platinum.
Jag har inte så många poäng kvar sedan jag gjorde saldotömning tidigare i höstas… så det kan ju finnas avrundningsfel i mitt exempel.

30p = 0,57 SEK alldeles nyss

Se i skärmdumpen nedan var du hittar var du kan lösa in poäng, exemplet är från mobilappen
 

Attachments

  • 6FDADB27-33E5-4D73-A654-35A6DEFBDD12.jpeg
    6FDADB27-33E5-4D73-A654-35A6DEFBDD12.jpeg
    53,7 KB · Visningar: 59
  • 154027F9-05E7-48B7-8E41-A637174DD573.jpeg
    154027F9-05E7-48B7-8E41-A637174DD573.jpeg
    14,2 KB · Visningar: 53

jerixon

Medlem
Sådär då var kontot tömt efter all skit som varit med devalvering.
Bokade följande:
1 natt Poznan
3 nätter Prag
5 Nätter Bangkok

Hyffsat värde om man ser till vad poängpriserna legat på dessa hotell historiskt.
Sällan det faktiskt går att mäta poängen i cash, så får se det på det sättet istället :)
 
Last edited:

v00peter

Medlem
Jag har ambitionen att göra slut på mina poäng hos Radisson för att istället välja annan kedja. Jag har nästan 300 000 poäng och tänkte börja med att boka nätter i Oslo i augusti. Men oavsett vilka datum jag väljer från augusti och framåt så finns det inga bonusnätter att boka. Jag testade även lite random nätter i Göteborg, men inga bonusnätter verkar finnas. Är det jag som gör något fel eller har de tagit bort allt vad bonusnätter heter?
 
Toppen