Senaste nytt

Kan man gå plus på en resa i first class eller business?

Flög HEL-LPA med AY A350 i business förra våren. Då var det ju fri flow i 6h och det enda vettiga på AY är ju GT nu när man tagit bort champagne intra EU.

Inte förens jag reste mig och ruset drog i huvudet vid de-boarding på LPA insåg jag att jag sänkt 11GT :oops: varje liten flarra Napue gin är 5cl, såett halvt-helrör.

Ja, trevligt när man ställer sig upp och ruset kommer som ett brev på posten (försenat, med andra ord) och man undrar hur det gick till.
Dricker man sig plus på GT under en resa i F ska man således ha en eloge och säkert även en behandling.

Finns ju inget super rare där, nästan alla flaskor kostar under 1000 sek.

Ska man då gå plus på en business biljett behöver man dra i sig 2-3 flaskor, det klarar åtminstone inte jag av.
Är väl inte bara wire-flaskorna som räknas.. Maten, skumpa osv.
Har för mig när jag va där senast att de hade några flarror för runt 2k kr.

Min first class resa till USA i höstas gick de inte plus på mig iaf. Men det var ju en bonusresa då där jag brände sista miles and more poängen. .. LH first terminal 2 ggr. LH first class lounge MUC. Polaris lounge, swiss frist class lounge. Dubbla kaviar i luften. Ostfondue, cigarrer, wagyu burgare. Mängder av champis, single malts osv...

Är väl inte bara wire-flaskorna som räknas.. Maten, skumpa osv.
Har för mig när jag va där senast att de hade några flarror för runt 2k kr.
Maten i Senator lounge är nog försumbar i ekvationen, de har inte heller någon dyr champagne.

Även om det finns enstaka flaskor whisky över 1000 kronor har jag svårt att se att man tillåts dra i sig en hel flaska whisky och sedan släppas ombord på planet. Den mesta whiskyn som kostar över 1000 kronor flaskan har betydligt högre alkoholhalt än 40% dessutom.

Maten i Senator lounge är nog försumbar i ekvationen, de har inte heller någon dyr champagne.

Även om det finns enstaka flaskor whisky över 1000 kronor har jag svårt att se att man tillåts dra i sig en hel flaska whisky och sedan släppas ombord på planet. Den mesta whiskyn som kostar över 1000 kronor flaskan har betydligt högre alkoholhalt än 40% dessutom.
Jag tänkte mer hela resan etc. Men skitsamma. De andra alt som skrivits om o tråden är att föredra.

Mitt stalltips blir JAL First. De har bl a Salon 2015 champagne á ca 10.000:-/flaskan. Tror dock att den är lite ung för att ha nått sina fulla potential. Ett par sådana till amuse bouchen är ju en bra start.
Waygufilé till huvudrätt är ju rätt exklusivt också. Efter maten kan man njuta av Suntory Hibiki Anniversary whisky
Är det en awardbiljett är det lätt att gå plus på den resan, resan mellan London o Tokyo tar ju långt tid också, så man hinner få sig en hel del.

Attachments

• nrt_jfk_f_d_202604.pdf
    681,8 KB · Visningar: 48
Toppen