Senaste nytt

Kan man gästa två personer med dubbla Star Alliance Gold kort?

Jag har ju både dubbelstatus i One World och Star Alliance men har än så länge aldrig testat detta.

Undrar dock hur det fungerar om man har guldstatus och reser i första klass. En första klass biljett ger automatiskt en gäst och guldstatus ger en gäst. Skulle det potentiellt kunna innebära två gäster?

Borde inte Star Alliance kunna svara på sådana frågor (jag är också lite nyfiken...)?

Nja, Star Alliance är en ganska lös organisation, så jag tror inte de svara på frågor av den här typen. Det är ju otydligt hur detta skulle fungera då inga regler tar hänsyn till att man kan ha dubbelstatus. Jag misstänker att det i praktiken är upp till personen i entrén till loungen och jag misstänker att de troligen säger nej.

Det finns säkert inget stöd i något regelverk att man får gästa i flera program samtidigt. Fast så sent som idag var jag med och såg en EBG med gäst få komma in i SAS-lungan fast dom erkände att dom var otrogna och skulle flyga med annat än *A.
Värdinnan var hygglig.... Fast i mina ögon är det fel.

Agehall!

Är du 100% säker på detta? Vore kalas i så fall eftersom jag ska med familjen till NYC i vår. Mina päron och syster har aldrig sett en lounge så jag tänkte att det kunde vara kul för dom att få en inblick i min vardag.

Är du 100% säker på detta? Vore kalas i så fall eftersom jag ska med familjen till NYC i vår. Mina päron och syster har aldrig sett en lounge så jag tänkte att det kunde vara kul för dom att få en inblick i min vardag.

Jag är 100% säker på att det är upp till den som står i entren att tolka reglerna - ja. :)

Däremot, om du är EBG och reser med SAS så är det ju deras egen lounge på EWR. Där får du ta med hela familjen in som EBG.

Min egen erfarenhet är att SAS brukar vara generösa i sin tolkning av vad som är familj. Jag och min familj har aldrig någonsin ifrågasatts som familj i SAS lounger. Något som tyvärr händer med jämna mellanrum på de flesta andra flygbolag...

Så en stor eloge till SAS och deras personal som fullt ut har insett att det finns andra familjer än kärnfamiljer år 2012.

Av ren nyfikenhet, vet någon hur det ligger till om man kommer med *G samt ett PP på lounger som accepterar båda (till exempel Air China First Class Lounge i PEK)? Då får de ju ändå betalt.

Var på NRT med hustru och ett syskonbarn. I ANA loungen gick det inte att gästa in mer än en med EBG. Däremot kom vi in i United Club med EBG + PP.

Toppen