Senaste nytt

Kan man försöka sig på någon kompensation för det här?

Brandten

Medlem
Scenario:

Bokat cash business ARN-MUC-MCT-MUC-ARN med Lufthansa där ARN-MUC/MUC-ARN operated by Lufthansa och MUC-MCT-MUC operated by Oman Air.
På vägen hem på sträckan MCT-MUC funkade inte bordet i stolen och man blev serverad i knät på en bricka. Kändes inte helt business och frågan är om det finns något claim-form att fylla i för detta och i så fall var? Hos Oman Air eller Lufthansa?
 
Tror jag läste nån tråd om liknande fall ett tag sen, och om jag minns rätt var det då att man egentligen inte har någon rätt för kompensation, men företagen kanske ger något i goodwill. Tror personen fick presentkort med motsvarande värde för samma biljett.
 

palmen

Moderator
Utförande flygbolag är det man vänder sig till. Något symboliskt kanske man kan få för detta, men beror ju helt på vad Oman Air tycker om saken.
 
Toppen